Subaru Libero
Subaru Libero to auto segmentu K. W Europie jest ono znane jako Subaru Sumo, a nazwa Libero właściwie nie funkcjonuje na naszym rynku. Co ważne, w Japonii to samo auto nazwano Subaru Domingo, a w Szwecji - Subaru Columbuss.
Subaru Libero to auto segmentu K. W Europie jest ono znane jako Subaru Sumo, a nazwa Libero właściwie nie funkcjonuje na naszym rynku. Co ważne, w Japonii to samo auto nazwano Subaru Domingo, a w Szwecji - Subaru Columbuss.
Ten model Subaru był produkowany w latach 1983 - 1996. Obecnie auto to jest bardzo trudne do kupienia nawet z drugiej ręki. Wzrost zainteresowania kamperami oraz minivanami przerobionymi na małe domy wpłynął na to, że pojazdy uważane już za kultowe rozchodzą się jak świeże bułeczki. Można do nich zaliczyć właśnie ten wyjątkowy model.
Subaru Libero był dostępny z napędem na cztery koła. Trzycylindrowy silnik o stosunkowo niewielkiej pojemności (1 lub 1.2 l) był montowany z tyłu, ponieważ pod krótką maską nie było na niego wystarczająco dużo miejsca. Model ten miał bardzo charakterystyczną sylwetkę. Był dość wysoki (1925 mm), ale niezbyt długi. W rzeczywistości był on niewiele dłuższy niż dobrze znany nam Maluch. Miał ostro ściętą i krótką maskę. Na jej załamaniu umieszczono podwójne reflektory w kształcie kwadratu. W środku auta było w zależności od wersji sześć lub siedem miejsc. Na szczególną uwagę zasługują jednak przeszklenia w tym samochodzie. Mają one bardzo dużą powierzchnię. Słupki pomiędzy szybami są wąskie a same szyby wysokie i o regularnym kształcie. Dzięki temu Libero doskonale sprawdzał się jako samochód dla osób, które chciały podziwiać świat zza jego okien. Na uwagę zasługuje też dach Libero. W jednym z wariantów dach również miał fragmenty przeszklone. Dzięki temu auto to doskonale sprawdzało się jako alternatywa dla przyczepy kempingowej. W aucie można było złożyć siedzenia tak, by stworzyć z nich płaską powierzchnię przeznaczoną do odpoczynku lub niski stolik. Możliwości konfiguracji wnętrza było bardzo dużo.