Honda CR-X
Honda CR-X to auto segmentu G produkowane w latach 1983 - 1992. Model doczekał się trzech generacji.
Honda CR-X to auto segmentu G produkowane w latach 1983 - 1992. Model doczekał się trzech generacji.
Honda CR-X została zaprojektowana jako niewielkie auto sportowe. Było ono dedykowane osobom młodym, którym zależało na wygodnym pojeździe o niskim spalaniu. Auto jak na tamte lata miało bardzo sportową i drapieżną sylwetkę. Auto było produkowane w latach 1983 - 1987. Obecnie model jest już właściwie niedostępny. Pojedyncze modele można znaleźć w zasobach kolekcjonerów.
Była produkowana w latach 1987 - 1992. Ta generacja została zbudowana na płycie podłogowej Hondy Civic. CR-X II otrzymała nowe zawieszenie i zupełnie nowe wnętrze. Co ważne, jest ona większa od swojej poprzedniczki. Auto zostało wyposażone w różnego rodzaju dodatkowe funkcje, które nie były wcześniej dostępne. Miała ona wyjątkową opcję. Była to możliwość włączenia chłodnego nawiewu na twarz kierowcy i ogrzewania na resztę wnętrza auta. Można było też kupić egzemplarz wyposażony w klimatyzację. Jak na tamte lata, było to bardzo luksusowe wyposażenie. W 1989 roku przeprowadzono jej facelifting. Obecnie używane egzemplarze są warte około 10 000 zł.
Była produkowana od 1992 do 1997 roku. Dostała nazwę "Honda CR-X del Sol". Została zbudowana na płycie podłogowej Civic V. Ten model został wyposażony w dwoje drzwi i dach typu targa. Jest to dach otwierany. W wersji na rynek japoński i europejski dach był poruszany elektrycznie. Nad jego prawidłową pracą czuwało 30 czujników. Co ważne, były też modele z dachem składanym i otwieranym manualnie. Nie było to wyjątkowo uciążliwe, bo dach został tak zaprojektowany, by nie był zbyt ciężki. Jego waga nie przekraczała 10 kg. Ceny modelu wahają się od 6 000 do 15 000 zł.