Audi A6 - jaki silnik wybrać?

Audi A6 - jaki silnik wybrać?

Audi A6 to samochód osobowy produkowany od 1994 roku, zaliczany do klasy premium. Obecnie w sprzedaży znajduje się jego piąta generacja, która trafiła na rynek w 2018 roku. W Polsce dużą popularność zyskała generacja trzecia, dostępna pod nazwą C6. Producent wprowadził do tej wersji Audi A6 nowe silniki benzynowe oraz wysokoprężne.

 

Silniki benzynowe Audi A6

 

W gamie silników benzynowych Audi A6 trzeciej generacji znalazła się tylko jedna jednostka czterocylindrowa, czyli 2,0 TDSI o mocy 170 KM. Model ten uważany jest za stosunkowo bezawaryjny, a na dodatek spala mało oleju. W Audi A6 znaleźć można też silniki V6, czyli wersję 2,4 o mocy 177 KM z wielopunktowym wtryskiem paliwa oraz 2,8 o mocy 190 lub 210 KM z wtryskiem bezpośrednim. W 2008 roku do gamy wprowadzono model 3,0 TFSI z doładowaniem mechanicznym kompresorem o mocy 290 KM. Na uwagę zasługują jednostki V8, czyli 4,2 MPI o mocy 335 KM i 4,2 FSI o mocy 350 KM. Wadą starszych odmian z wtryskiem pośrednim są gorsze osiągi, jednak rekompensuje to prosty i tani montaż instalacji gazowej. Wersje 10-cylindrowe to wolnossący 5,2 V10 FSI o mocy 435 KM i turbodoładowany 5,0 V10 FSI o mocy 580 KM. Do szczególnie polecanych odmian benzynowych należą jednostki z wtryskiem wielopunktowym, czyli oferowane w początkowych fazach produkcji modele 2,5 V6 oraz 4,2 V8. Sposobem na zwiększenie osiągów i ograniczenie kosztów eksploatacyjnych może być wybór Audi A6 bez skrzyni Multitronic. 

 

Silniki diesla Audi A6

 

Podstawowym turbodieslem w Audi A6 jest czterocylindrowy silnik 2,0 TDI. Modele o mocy 136 i 140 KM produkowane do 2008 roku cechują się awaryjnymi pompowtryskiwaczami, a także wadliwą pompą oleju. Mniej problematyczna jest udoskonalona wersja o mocy 170 KM z zasilaniem common rail, jednak występuje w niej tendencja do łuszczenia się pompy paliwa i zatykania wtryskiwaczy opiłkami metalu w układzie paliwowym. Za najbardziej solidne i bezawaryjne uchodzą wysokoprężne odmiany V6, czyli 2,7 TDI oraz 3,0 TDI. Ich uszkodzenia występują jedynie przy bardzo wysokich przebiegach, jednak serwisowanie może być dość drogie. Dotyczy to zwłaszcza wymiany układu łańcuchowego rozrządu, która kosztuje średnio 5-8 tys. złotych. Wysoka cena wynika ze specyficznego umiejscowienia rozrządu od strony ściany grodziowej, a także poziomu skomplikowania układu. Za bardziej niezawodne uchodzą zmodernizowane wersje z 2008 roku. Najlepiej więc decydować się na zakup Audi A6 z turbodieslami z młodszych roczników, bądź też poszukać starszych wariantów z udokumentowanymi naprawami pierścieni oraz wymianą rozrządu.

 

 

Zobacz również: Audi A6 - samochód osobowy klasy premium

 

Audi A6 - jaki silnik wybrać?
Audi A6 - jaki silnik wybrać?
Audi A6 - jaki silnik wybrać?