Ford Focus

Czy jest produkowany hybrydowy Ford Focus

Obecnie bardzo popularne są samochody hybrydowe. W pojazdach wyposażonych w tego typu jednostki spotkamy zawsze silnik spalinowy oraz elektryczny, który może na przykład zasilać osprzęt silnika, czy też pozwalać na szybsze rozpędzenie samochodu. Czy tego typu jednostki znajdują się w gamie silnikowej bardzo popularnego kompakta, jakim jest Ford Focus?

Ford Focus — charakterystyka modelu

Ford Focus to kompakt, który otworzył kolejną erę w historii Forda. Model ten zastępując leciwego Forda Escorta, świetnie zadomowił się na europejskim rynku, z myślą, o którym był opracowywany i do dziś znajduje się w ofercie tego amerykańskiego producenta. Pierwszy Focus debiutował w roku 1998 i oferowany był roku 2004. Swojego następcy doczekał się w tym samym roku.

Kolejny Ford Focus był naprawdę dobrą ewolucją poprzednika, w której unowocześniono design, czy też poprawiono mankamenty takie jak korozja, która występowała w wielu miejscach. W swojej trzeciej generacji Focus po raz pierwszy był opracowywany przez wszystkie oddziały marki w myśl strategii One Ford, która zakłada stworzenie gamy pojazdów, która jest taka sama dla całego świata i jedyne zmiany to przystosowanie poszczególnych aut pod specyfikę danego rynku. W Focusie trzeciej generacji znacząco zmieniła się stylistyka.

Najnowsza odsłona pochodzi z roku 2018 i trzeba powiedzieć, że odznacza się najbardziej agresywnym wyglądem spośród wszystkich i to pomimo tego, że w niej nie ma już dostępnej odmiany RS, która była zawsze najbardziej usportowioną spośród wszystkich, lecz trzeba było ją wycofać z racji na rygorystyczne normy emisji spalin w Europie.

Obecnie Ford Focus to już ugruntowana marka w segmencie samochodów kompaktowych. Dostępny jest on jako 5-drzwiowy hatchback lub kombi, a na niektórych rynkach spotkamy również sedana. W 2021 roku stanowił on praktycznie ¼ wszystkich sprzedanych przez amerykańską markę aut na terenie Polski. Dlatego stanowi on niezwykle ważną część gamy modelowej.

Czy Ford Focus posiada wersję hybrydową?

Obecne trendy mówią jasno, że praktycznie każde auto powinno posiadać wersję hybrydową. Samochody z tego typu napędem bardzo dobrze się sprzedają i pomagają producentom aut w osiąganiu limitów, które są narzucane przez bardzo rygorystyczne normy emisji spalin, które są najostrzejszymi na całym świecie, szczególnie w kwestii tego, ile samochody danego producenta mogą emitować dwutlenku węgla na kilometr.

Z tego właśnie powodu Ford Focus również doczekał się wersji hybrydowej. Nie jest to jednak pełna hybryda, którą znamy z aut Toyoty czy też Hondy, bądź hybryda plug-in, która stała się w ostatnich latach niezwykle popularna, gdyż pozwala producentom znacząco zaniżyć wyniki emisji dwutlenku węgla, dzięki temu, że taka hybryda może przejechać nawet ponad 50 kilometrów w trybie bezemisyjnym.

W Fordzie Focusie spotkamy tak zwaną miękką hybrydą oznaczaną marketingowo jako Mild Hybrid lub skrótem MHEV. Dostępna ona jest tylko w bardzo popularnym silniku 1.0 EcoBoost, który ma na koncie między innymi zwycięstwa w plebiscytach na najlepszą jednostkę napędową o niskiej pojemności. Układ Mild Hybrid jest opcjonalny w wypadku silnika 1.0 EcoBoost o mocy 125 koni mechanicznych. Generuje ona 170 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego, a jej spalanie to około 5,5 litra na 100 kilometrów. Aby otrzymać silnik o takich parametrach z układem MHEV, należy wybrać wersję ze skrzynią automatyczną Power Shift. Prędkość maksymalna to 195 km/h, a czas rozpędzania się do 100 km/h wynosi 10.2 s.

Tak zwana miękka hybryda jest też jedyną możliwością w silniku 1.0 EcoBoost o mocy 155 koni mechanicznych. W tej jednostce układ MHEV spotkamy zarówno w wersji z 6-biegowym manualem, jak i w konfiguracji z przekładnią Power Shift. Silnik ten zapewnia 190 niutonometrów momentu obrotowego. Jego spalanie to około 5.2 l/ 100 km w aucie z nadwoziem hatchback lub około 5.5 litra na 100 kilometrów, jeśli postawimy na nadwozie typu kombi. Auto z takim silnikiem do 100 km/h rozpędza się w 9 sekund w wersji z manualem lub w 8.4, jeśli postawimy na przekładnię Power Shift.