nissan qashqai

Czy Nissan Qashqai nadaje się do montażu instalacji LPG?

Obecne ceny paliw są naprawdę wysokie i sprawiają, że wielu kierowców szuka okazji do zaoszczędzenia na paliwie, które dla wielu stało się poważnym obciążeniem dla miesięcznego budżetu. Jednym ze sposobów na to jest na przykład zamontowanie w swoim aucie instalacji LPG, która minimalnie wyższe spalanie rekompensuje praktycznie 2-krotnie niższą ceną. Czy Nissan Qashqai nadaje się do montażu instalacji LPG?

Jakie silniki dobrze pracują z gazem?

Instalacja gazowa w naszym kraju jest niezwykle popularna, lecz niewiele nowych aut nadaje się do jej montażu. Wynika to przede wszystkim z tego, że aby założenie instalacji gazowej nie kosztowało ogromnych sum, a także by faktycznie pozwalało na zaoszczędzenie na paliwie, należy ją założyć w pasującym do niej silniku.

Wszystkie silniki, które najlepiej sprawują się z instalacją gazową łączy jedno. Nie są one wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa i zamiast niego korzystają ze wtrysku pośredniego, który bardzo często jest określany z pomocą oznaczenia MPI. Jest to wielopunktowy wtrysk paliwa, dzięki któremu możliwe jest zamontowanie instalacji, która przez większość czasu nie wymaga nawet kropli benzyny do działania i jest ona wykorzystywana tylko podczas rozruchu, a także na początku jazdy, dopóki nie włączy się instalacja gazowa.

Czy instalacja gazowa ma negatywny wpływ na silnik?

Instalacja gazowa jest niezwykle kontrowersyjnym tematem i posiada ona wielu zwolenników, jak i przeciwników. Ci drudzy często powtarzają bardzo znane mity, które mówią o tym, że instalacja gazowa skraca żywotność silnika, a także wpływa na to, że ma on mniejszą moc. Mity te wynikają przede wszystkim z tego, w jaki sposób działały pierwsze instalacje gazowe.

Aktualnie stosowane instalacje gazowe są w pełni bezpieczne dla jednostki napędowej i jeśli są odpowiednio zamontowane, a także skalibrowane nie powinny mieć absolutnie żadnego wpływu na działanie auta. Mowa tu zarówno o jego żywotności, jak i o rozwijanej mocy. Trzeba jednak pamiętać o tym, że nie dotyczy do wszystkich silników. Niektóre jednostki napędowe kiepsko znoszą na przykład to, że spalanie LPG odbywa się przy wyższej temperaturze, co w nieprzystosowanych do gazu silnikach może spowodować pęknięcie głowicy.

Czy Nissan Qashqai nadaje się do instalacji LPG?

Podobnie jak wiele innych aut, Nissan Qashqai nadaje się do instalacji LPG. Nie dotyczy to jednak wszystkich jednostek napędowych. Przede wszystkim trzeba pamiętać o tym, że w najnowszej generacji montaż takiej instalacji nie jest zbyt opłacalna, gdyż korzysta ona tylko i wyłącznie z jednostek napędowych, które zostały wyposażone w silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Przez to konieczne byłoby zastosowanie instalacji gazowej z dotryskiem benzyny, która na biegu jałowym pracowałaby kompletnie na benzynie, a następnie podczas jazdy około 20% paliwa w mieszance stanowiłaby benzyna. W ten sposób zapobiega się zatarciu wtryskiwaczy paliwa.

W pierwszej generacji modelu Nissan Qashqai instalację gazową bardzo często montuje się w egzemplarzach, które są wyposażone w silnik 2.0 o mocy 141 koni mechanicznych. Ten benzynowy silnik zapewnia niezłe osiągi, lecz jego spalanie w cyklu miejskim wynosi nawet do 11 litrów, przez co montując gaz, można naprawdę dużo zaoszczędzić.

Inna jednostka, która występowała w pierwszej generacji tego modelu i dobrze nadaje się do montażu instalacji gazowej to silnik benzynowy 1.6 o mocy 114 lub 117 koni mechanicznych. Podobnie jak większa jednostka korzysta on z pośredniego wtrysku paliwa, dzięki czemu dobrze działa z instalacją gazową.

Niestety montaż instalacji gazowej jest również znacznie mniej opłacalny w drugiej generacji tego bardzo popularnego auta, które przyczyniło się do tego jak ogromną popularność posiadają obecnie crossovery w Europie. Wynika to z tego, że podobnie jak w wypadku trzeciej odsłony, pod maską Qashqaia II spotkamy silniki DIG-T, czyli turbodoładowane jednostki wyposażone w bezpośredni wtrysk. Takie silniki są obecnie standardem z racji na downsizing spowodowany rygorystycznymi normami emisji spalin.