Ford Focus to kompaktowe auto osobowe produkowane przez amerykańską markę od 1998 roku. Od 2018 roku na rynku dostępna jest jego czwarta generacja. Przez wszystkie lata produkcji, Focus dostępny był w wielu typach nadwozi: 3 i 5-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombi, a także jako 2-drzwiowe coupé-cabrio. Właściwie każda generacja doczekała się topowych, sportowych odmian RS i ST o znacznie mocniejszym silniku i wyższych osiągach. W najnowszej VI generacji najmocniejsza wersja ST oferowana jest z turbodoładowanym silnikiem o mocy 280 KM. Znana jest również odmiana Active z podwyższonym prześwitem. Focus szturmem podbił rynek i do dzisiaj jest jednym z najchętniej wybieranych modeli. Zaletą jest nie tylko design, który nawet w starszych rocznikach wciąż wygląda świeżo, ale przede wszystkim – jak przystało na Forda – dobre prowadzenie. Auto trzyma się drogi, pewnie pokonuje zakręty i jazda nim jest po prostu przyjemna. Wnętrze jest praktyczne i przestronne z ciekawymi rozwiązaniami. Plusem jest również szeroka gama jednostek napędowych – Focus nie jest specjalnie awaryjny, ale tu wiele zależy właśnie od wyboru silnika. Jeśli interesuje Cię nowy lub używany Ford Focus, koniecznie sprawdź oferty sprzedaży zamieszczone na naszej stronie – tu z pewnością znajdziesz model dla siebie.
Ford Focus FAQ:
Jakie jest średnie spalanie Forda Focus?
W segmencie C, gdzie najczęściej występują samochody kompaktowe, najważniejsze jest najczęściej pójście na kompromisy. Chodzi tu nie tylko o to, by samochód wyglądał tak, by jak najlepiej się sprzedał, ale także o na przykład zbalansowanie mocy i możliwości jednostki napędowej ze spalaniem. Ta sztuka zdecydowanie udała się inżynierom tworzącym jednostki napędowe do najnowszego Forda Focusa.
Oczywiście najoszczędniejszymi jednostkami w gamie silnikowej Focusa są silniki diesla. Oczywiście w zależności od pojemności oraz mocy statystyki zużycia paliwa będą się różnić, lecz wynik na poziomie 4,5-5,5 litra na 100 km w przypadku jednostki 1.5 EcoBlue to naprawdę świetny rezultat. 2.0 EcoBlue zaoferuje zaś spalanie na poziomie 6,5 litra. Jeżeli zaś chodzi o jednostki benzynowe, rozstrzał jest nieco większy. Najmniejsze 1.0 EcoBoost to co prawda nadal spalanie na poziomie 5,5-6,5l/100 km, lecz w przypadku 1,5 EcoBoost wartości te będą już raczej oscylowały w okolicach 7,5 litra.
Jaki silnik wybrać Ford Focus ?
Ford Focus posiada naprawdę bogatą gamę silnikową. Jeżeli ktoś śledzi poczynania amerykańskiego producenta, z pewnością wszystkie te jednostki kojarzy naprawdę dobrze i wie, że w ofercie można znaleźć zarówno mocniejsze motory, jak i takie, które pozwolą na większą oszczędność paliwa.
Zacznijmy od najmłodszego i najoszczędniejszego segmentu hybryd, które do oferty trafiły w zeszłym roku. Są to dwie odmiany silnika 1.0, które generują moc 125 lub 155 koni mechanicznych. Następnie mamy dwie jednostki diesla. Pierwsza z nich to 1.5 EcoBlue, która występuje w dwóch wersjach mocowych – 95 oraz 120 koni mechanicznych. Jeżeli zaś chodzi o 2.0 EcoBlue, otrzymujemy dostęp do 150 KM mocy.
Najszersza jest za to oferta jednostek benzynowych. Otrzymujemy dostęp do dwóch silników – 1.0 EcoBoost o mocy kolejno 100 oraz 125 koni mechanicznych, a także potężniejszego 1.5 EcoBoost o mocy 150 lub aż 182 koni mechanicznych mocy, co jest już naprawdę świetnym rezultatem.
Jakie są opinie o Fordzie Focus?
Ford Focus na rynku motoryzacyjnym radził sobie ze zmiennym szczęściem. Najnowsza generacja, która lada moment otrzyma swój facelifting, jest jednak oceniana naprawdę dobrze zarówno przez ekspertów, jak i samych użytkowników. To bez wątpienia jeden z najlepszych wyborów w aktualnym segmencie C.
Ford w swoich samochodach osobowych bardzo mocno stawia na świetne prowadzenie i w Focusie to naprawdę czuć – układ kierowniczy działa na najwyższym możliwym poziomie, tak samo jak skrzynie biegów implementowane w tym aucie. Projektanci zajęli się dość mocno także odpowiednią ergonomią wnętrza.
Nie jest to jednak auto bez żadnych bolączek. W silnikach po przejechaniu wielu kilometrów lubią czasem psuć się pewne drobnostki, na szczęście często zdarza się to jeszcze na okresie gwarancyjnym. Materiały, którymi wykończono wnętrze nie są najwyższej jakości, a tylne siedzenia nie są najwygodniejsze. Mimo wszystko jednak zalety przewyższają wady.
Jakie są wymiary Forda Focus?
Ford Focus występuje w wielu wersjach nadwozia. Aktualnie tego kompakta znajdziemy na naszym rynku jako hatchbacka, kombi oraz sedana. W każdym z nich parametry prezentują się nieco inaczej. W zależności od wybranej przez nas wersji Focusa, jego długość będzie wynosić od 4376 mm do 4664 mm, a wysokość – od 1469 mm do 1486 mm. Szerokość pozostaje jednak zawsze na tym samym poziomie 1825 mm. Masa własna w zależności od typu nadwozia oraz wybranej jednostki napędowej również się zmienia – mieści się ona w przedziale 1270-1485 kilogramów.
Bagażnik w wersji hatchback i sedan nie należy do największych i jego pojemność wynosi tylko 375 litrów (po złożeniu kanapy w przypadku hatchbacka – 1354 litry). Wariant kombi naprawia jednak ten błąd i oferuje aż 608 litrów pojemności (po pozbyciu się tylnych siedzeń – aż 1653 litry). Focus posiada naprawdę niski prześwit, który na przykład w sedanie ma wielkość zaledwie 10,2 centymetrów. Poprawia to jednak właściwości aerodynamiczne auta.
Jakie są ceny Ford Focus?
Ford Focus sprawił, że o amerykańskiej marce usłyszano nie tylko na rodzimym podwórku czy też w Europie, ale również na całym świecie. Kompakt ten sprzedał się w milionach egzemplarzy w każdym zakątku globu, co bardzo wzmocniło pozycję całego koncernu Forda. Ile jednak kosztuje obecnie Ford Focus? Podstawowa cena tego auta to obecnie 102 550 złotych, jednak najmocniej dopakowana udogodnieniami edycje mogą już kosztować nawet 174 550 złotych.