Ford Puma – historia, wersje i emisja CO2

Ford Puma – historia, wersje i emisja CO2

Kilka zdań o popularnej marce Ford

Markę Ford kojarzy praktycznie każdy, kto tylko ma choćby odrobinę pojęcia na temat motoryzacji. Trudno nie zetknąć się z jednym z popularnych modeli wypuszczonym ze stajni Ford, skoro produkuje się je od przeszło stulecia. Pierwsza fabryka pojawiła się już w roku 1911, a w niedługo po tym wydarzeniu firma Ford Motor Company wypuściła pierwszy model A, który okazał się wielkim sukcesem. Jednak nie tak doniosłym, jak model T, który w przeciwieństwie do poprzedniego projektu auta, był skierowany do masowego klienta. 

Od tego modelu rozwój koncernu znacznie przyspieszył, a genialny Henry Ford starannie dopracowywał następne samochody osobowe dla zwykłego odbiorcy. Pierwsze, kolekcjonerskie dzisiaj już auta z tamtego okresu, wciąż jeszcze można znaleźć na wielu giełdach samochodowych. Tym, co wyróżnia pojazdy od Forda, jest m.in. ich duża dostępność. Ponadto nie można zarzucić producentowi Ford, że oferuje swoje kolejne auta w zawrotnych cenach – są raczej modelami ze średniej półki pod tym względem. Do najpopularniejszych samochodów Forda można zaliczyć, chociażby Mustanga, Fiestę, Focusa, a także Galaxt, Pumę oraz Forda C-max. 

Ford Puma – wczoraj i dzisiaj

Najpierw Ford Puma był modelem typowo sportowym, który ukazał się w roku 1997 i przeznaczony dla klienta z Europy. Tym, czym wyróżniała się pierwsza Puma, były liczne opcje dodatkowe, m.in. aż pięć różnych wariantów silników. Do sprzedaży trafiła też wersja, jaką można było wziąć udział w rajdach samochodowych – ten model był tak udany, że wyróżniono go tytułem Top Gear 1997 dla samochodu roku. Jednak produkcja pierwszej generacji sportowej Pumy nie przełożyła się na drugą edycję tej wersji. Stało się tak, ponieważ rajdowa Puma za bardzo odbiegała swoim designem od pierwowzoru. 

Ford Puma – miejski Crossover

Ford Puma w nowej odsłonie powrócił na rynek w roku 2020, jako crossover segment typu B. Był to długo wyczekiwany samochód miejski, ponieważ producent zapowiadał ten model od dziesięciu lat. Co ciekawe, pomimo tego, że nie jest to wersja sportowa, swoim kształtem i owalnymi reflektorami dopasowanymi do maski nawiązuje do pierwszej, sportowej Pumy. 

Ci natomiast, którzy chcieli, aby ich samochód mógł sprawdzić się podczas codziennego użytkowania, docenią z pewnością to, że Ford Puma ‘20 ma spory bagażnik (pojemność co najmniej 456 l). Tych z kolei, którzy nie przepadają za przeciągami, a chcieliby jechać dość szybko, może natomiast ucieszyć stosunkowo niewielki rozmiar szyb. Puma St pojawiła się we wrześniu 2020 roku – model zyskał sportowy design w porównaniu z wersją z lutego tegoż roku.  Trzycylindrowy silnik, nakładki na zderzaki, a także spoiler z tyłu i dyfuzor to m.in. te cechy, które wyróżniają sportową Pumę ST. 

Ile CO2 emituje Ford Puma?

Miejski crossover Puma emituje więcej CO2, niż przewidują normy, czyli od *125 g/km do *132 g/km CO2. Mowa tutaj o modelach hybrydowych wyposażonych w silnik o pojemności 1 l typu EcoBoost. Warto przypomnieć, że dla samochodów osobowych wskaźniki emisji CO2 nie powinny przekraczać 95 g/km – jeśli tak się stanie, właściciel takiego pojazdu musi liczyć się z tym, że grozi mu kara finansowa. 

 

Ford Puma – historia, wersje i emisja CO2
Ford Puma – historia, wersje i emisja CO2
Ford Puma – historia, wersje i emisja CO2