Ford Ranger – jeden z wyróżniających się modeli w dorobku cenionego koncernu

Ford Ranger – jeden z wyróżniających się modeli w dorobku cenionego koncernu

Jak marka Ford stała się znana?

Ford – producent ten jest znany w branży samochodowej od przeszło wieku. Niezależny Henry Ford, który uwolnił się spod wpływu inwestorów, utworzył Ford Motor Company na początku XX w., a w roku 1911 dysponował już swoją pierwszą fabryką. Model A był pierwszym samochodem, który z niej wyjechał i od razu odniósł spory sukces, pomimo tego, że Henry Ford nie stworzył go z myślą o masowym kliencie. Zmieniło się to wraz z następnym projektem, czyli modelem T – to właśnie od niego rozpoczęła się dynamiczna ekspansja marki, odtąd znana i ceniona w branży motoryzacji, a później również poza nią. 

Dzisiaj marka Ford kojarzy się przede wszystkim z autami osobowymi, które skierowane do klientów z dowolnego zakątka świata. Są to samochody w dobrej cenie, solidne i wytrzymałe, które mogą sprostać oczekiwaniom mniej lub bardziej wybrednych odbiorców. Obecnie do najchętniej kupowanych samochodów Ford zalicza się np.: Ecosport, Kugę, Galaxt, Pumę, Fiestę, czy Forda Mondeo. 

Ford Ranger – historia i pierwsze generacje

Pierwszy model Forda Rangera ukazał się na rynku w roku 1982, jako auto osobowe typu pickup średniej wielkości. Z początku samochód był znany wyłącznie w krajach Ameryki Północnej, gdzie był jednym z najbardziej przystępnych cenowo samochodów produkowanych w tamtym czasie. Wyróżniał się kanciastym nadwoziem, a po liftingu z roku 1989 zmienił się w nim pas przedni oraz reflektory, które zyskały bardziej geometryczną formę. 

Ranger II trafił już nie tylko do Ameryki Północnej, ale też i do Południowej – stało się to po raz pierwszy w roku 1992. Jako że producent wykorzystał do budowy tego modelu zupełnie nową platformę, model ten także znacznie odstawał od jedynki – miał większe nadwozie i rozstaw osi, a ponadto wnętrze było bardziej przestronne i pojemniejszy bagażnik. Nowoczesna kabina w Rangerze II, wygodne fotele, a także bardziej gustowny kokpit i lepsza akustyka – wszystkie te detale wpłynęły na stosunkowo dużą popularność tego modelu. Ranger II doczekał się czterech modernizacji, które sprawiły, że unowocześnione modele różniły się znacznie od pierwowzoru. 

Ford Ranger – trzecia i czwarta generacja

Ford Ranger III po raz pierwszy ujrzał światło dzienne w roku 2006, w Bangkoku, który różnił się od wcześniejszych wersji bardziej oryginalnym designem. Pojawiło się wiele odmian tej wersji, między innymi w Single Cab, a także jako model Cargo przeznaczony dla zmotoryzowanych, którzy poszukiwali bardziej użytkowej wersji. W roku 2013 producent zaproponował zupełnie nowe wersje Rangera III, które były przeznaczone na Rajd Dakar. 

Czwarta generacja Forda Rangera powstała we współpracy producenta z japońską Mazdą. Ranger IV jest najbardziej zaawansowany technologicznie – zainstalowano w nim np. system umożliwiający rozruch silnika ze wzniesienia lub zjazdu z takiego ukształtowania terenu. Ford Ranger czwartej był sporym sukcesem, czego dowodem może być, m.in. tytuł Pickupa Roku 2013 – międzynarodowe wyróżnienie. 

Ford Ranger – emisja CO2

Ford Ranger trzeciej i czwartej generacji emituje od *122 g/km do *145 g/km CO2, co oznacza, że samochód ten przekracza dopuszczalne obecne normy emisji dwutlenku węgla, które wynoszą 95 g/km dla aut osobowych. 

Ford Ranger – jeden z wyróżniających się modeli w dorobku cenionego koncernu
Ford Ranger – jeden z wyróżniających się modeli w dorobku cenionego koncernu