Honda Accord – dziesięć generacji, różne rynki zbytu i emisja CO2

Honda Accord – dziesięć generacji, różne rynki zbytu i emisja CO2

Honda – jak powstała ta japońska marka?

Pierwsze kroki producent Honda stawiał na rynku w roku 1948 – jednak początkowo działalność tejże firmy była bardziej kojarzona z wytwarzaniem silników, akcesoriów mechanicznych, a później również motocykli. Pierwszy motocykl, D-Type był dostępny w sprzedaży w roku 1949, ale to dopiero model C100 sprzedał się w przeszło 50 mln sztuk na świecie, co miało miejsce dziesięć lat po ukazaniu się D-Type. 

Pierwszym poważnym sukcesem, jeśli chodzi o samochody osobowe Hondy, było auto Civic, które pojawiło się na rynku w roku 1976. W tym samym roku zadebiutowała druga najbardziej rozpoznawalna edycja samochodów osobowych, czyli Honda Accord. Inne popularne modele pojazdów osobowych Hondy, to np. Cr-v, Odyssey, Honda Jazz, Legend, czy City. 

Honda Accord – jakie były początki tego modelu?

Po raz pierwszy można było zapoznać się z autem osobowym segmentu C produkowane pod nazwą Honda Accord w roku 1976. Pierwsza generacja ukazywała się w sprzedaży do roku 1981, a Accord II od tego roku do 1985. To właśnie druga generacja trafiła nie na rynek europejski, a na amerykański. Model Accord trzeciej generacji z lat 1985 – 1989 również był produkowany na USA. Ciekawostką jest to, że gdzieniegdzie Honda Accord była znana bardziej jako Honda Vigor. Kolejną generację również zaprojektowano i wypuszczono z fabryki Hondy z myślą o odbiorcy zza oceanu – Accord IV była dostępna od roku 1989 do 1993. 

Honda Accord – jak przeobrażała się od piątej do dziesiątej generacji?

Accord V – model ten był produkowany w latach 1993 – 1998 i oprócz Japonii i Ameryki, odbiorcą były również kraje Europy. W przeciwieństwie do wersji na te dwa kraje, model europejski był zupełnie inny pod względem designu. Z uwagi na to, że Accord V była wynikiem współpracy Hondy z Roverem, piątka jest niemalże lustrzanym odbiciem Rovera serii 600. 

Honda Accord szóstej generacji pojawiła się na rok przed zaprzestaniem sprzedaży Accord V, czyli w roku 1997. Modele tej edycji Accord były dostępne do roku 2002 – co ciekawe, w Europie sprzedawano inną wersję, w Stanach też inną i w Japonii również odmienną od pozostałych dwóch. 

Accord VII to już model, który był bardziej spójny pod względem wzornictwa – przynajmniej jeśli chodzi o auto produkowane dla klientów z Ameryki i Japonii. Dla Europejczyków Honda przygotowała inną wersję Accord VII. Honda Accord ósmej generacji to już lata 2008 – 2015 – poza krajami europejskimi bardziej niż Accord VIII słyszało się nazwę „Spirio”. 

Dopiero wraz z nastaniem dziewiątej generacji Hondy Accord producent zdecydował się na spójny model na wszystkie rynki, gdzie dotychczas modele Accord znajdywały odbiorców. W tej wersji można było kupić Hondę Accord między rokiem 2012 a 2018. Z kolei wersja dziesiąta modelu Accord jest znana od roku 2017 – samochód ten nie jest sprzedawany w Europie. 

Czy Honda Accord jest ekologiczna pod względem emisji CO2?

Honda Accord średnio emituje *172,9 g/km CO2, co sprawia, że nie można uznać tego modelu za zbyt ekologicznego pod względem generowania takich zanieczyszczeń. Warto wiedzieć, że obecnie norma, jakiej trzeba przestrzegać, to 95 g/km CO2 dla samochodów osobowych. 

Honda Accord – dziesięć generacji, różne rynki zbytu i emisja CO2
Honda Accord – dziesięć generacji, różne rynki zbytu i emisja CO2