Honda Jazz - wybór silnika
Honda Jazz - wybór silnika
Honda Jazz zadebiutowała w 2001 roku, a aktualnie na rynku jest już dostępna czwarta generacja modelu. Krążą różne stereotypy na temat Hondy Jazz – chociażby, że jest to auto dla kobiet, małe i typowo do miasta. Jednak wszystkie te mity można szybko obalić.
Przede wszystkim Honda Jazz to świetne i stosunkowo niedrogie w eksploatacji auto nadaje się dla wszystkich, którzy bezproblemowo chcą na co dzień poruszać się autem. Niewielki model Hondy faktycznie świetnie spisuje się w mieście, ale równocześnie egzemplarze z silnikiem VTEC bardzo dobrze poradzą sobie również na dłuższych dystansach oferując większą moc i lepszą dynamikę jazdy.
Honda Jazz to auto, które oferuje dużo miejsca – zaprojektowana tak, by przestrzeń bagażnika zapewniała nawet 400 l pojemności udowadnia nam, że nie trzeba kupować minivana, aby mieć do dyspozycji pojemny bagażnik. Oprócz tego mamy komfortowe fotele, dobre jakościowo materiały wnętrza i dużo schowków. Warto również wiedzieć, decydując się na model taki właśnie jak honda jazz, jaki silnik wybrać w zależności od tego, jakie dystanse pokonujemy na co dzień.
Honda Jazz – jakie silniki są do wyboru?
Modele z pierwszej generacji są wyposażone w czterocylindrowe jednostki benzynowe – w pierwszej kolejności był to silnik 1.2 l i-DSI o mocy 78KM, a rok po debiucie do oferty Honda dołączyła silnik 1.4 l o mocy 83KM. Modele drugiej generacji Hondy Jazz mają do wyboru dodatkowo wersję Hybrid 1.3 l z silnikiem benzynowym o mocy 88KM, który wspomagany jest przez elektryczną jednostkę o mocy 14KM. Jak widać, w dwóch pierwszych generacjach nie mamy do wyboru silnika układem VTEC.
Decydując się na egzemplarz trzeciej generacji Hondy Jazz mamy dwie nowe jednostki 16-zaworowe 1.2 l o mocy 90KM i 1.4 l o mocy 100KM współpracujące ze słynnym układem VTEC. Nieco później do gamy silników wprowadzono jednostkę 1.5 l VTEC o mocy 130KM. Najnowsza generacja Hondy Jazz oferowana jest wyłącznie z napędem hybrydowym – mamy tu połączenie 1.5 l silnika benzynowego i-VTEC z dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 109KM.
Dla części kierowców wadą może być też brak silnika diesla na polskim rynku, ale dostępne wersje silnikowe są na tyle niezawodne, że nawet nieco zwiększone koszty za paliwo będą lepszą opcją niż kłopotliwe jednostki wysokoprężne.
Czy można wskazać najlepszy silnik? To zależy czego oczekujemy od samochodu. Jeśli pokonujemy dłuższe dystanse i oczekujemy dynamicznego i mocnego auta należy zdecydowanie wybierać spośród silników z układem VTEC. Jeśli natomiast potrzebujemy samochodu typowo do miejskiej jazdy to zwykłe silniki benzynowe jak i hybrydy będą najlepsze. Niemniej wszystkie cechują się niezawodnością. Nie bez powodu silniki Hondy od lat uważane były za bezawaryjne – ma to swoje pokrycie w rzeczywistości.
Zobacz także: Honda Jazz – kogo zadowoli miejski samochód segmentu B?
Honda Jazz - problemy
Honda Jazz ma wiele zalet, ale nie jest wolna od drobnych wad. Nie są one poważne, ale warto mieć je na względzie – są to np. awarie cewki zapłonowej. Koszty napraw nie są wysokie, a same usterki zdarzają się stosunkowo rzadko. "Mała Honda" zmaga się czasem z problemem typowym dla większości japońskich samochodów - mowa tutaj o korozji. Jednak przy prawidłowym dbaniu o auto i stosowaniu zabezpieczeń antykorozyjnych, możliwość pojawienia się rdzawego nalotu zostaje ograniczona do minimum. Właściciele Jazza wskazują, że widać pierwsze oznaki korozji widać przede wszystkim na dolnych krawędziach drzwi oraz na pokrywie bagażnika – kupując używany samochód warto, więc zwrócić uwagę na te miejsca.
Honda Jazz – idealne auto miejskie
Model Jazz można śmiało zakwalifikować do najlepszych japońskich konstrukcji. Małe, dynamiczne auto o bardzo dużym bagażniku jest świetną opcją, która sprawdzi się w mieście, a wersje z VTEC również na dłuższych dystansach.
Dla osób, które szukają samochodu zapewniającego komfortową jazdę na co dzień zdecydowanie poleca się Hondę Jazz. Do najważniejszych atutów zalicza się świetne właściwości jezdne, czy praktycznie bezawaryjne silniki, dzięki którym nie będziemy zmuszeni dość często odwiedzać mechanika i ponosić dodatkowych opłat, związanych z usuwaniem awarii. Warto jednak pamiętać, że jak każdy model, tak i Jazz nie jest w 100% idealny – nie zapewni nam doskonałego wyciszenia, możliwe jest również pojawienie się korozji. Jednak w ogólnym rozrachunku są to kwestie, z którymi jesteśmy w stanie się pogodzić, albo należycie o nie zadbać.