Honda Accord - jaki silnik wybrać?
Honda Accord to samochód, który cały czas cieszy się popularnością na rynku wtórnym, czego dowodem są wolno spadające ceny używanych Hond. Kierowcy doceniają przede wszystkim solidność tego samochodu oraz zabezpieczenie antykorozyjne. która pozwala przejechać wiele tysięcy kilometrów. Jak jednak wybrać idealną Hondę Accord, zwracając uwagę na silnik?
Jaki silnik wybrać do Hondy Accord?
Wśród kierowców największą popularnością cieszy się benzynowy silnik 2.0 i-VTEC. Przemawia za tym przede wszystkim system zmiennych faz rozrządu VTEC oraz fakt zastosowania do napędu rozrządu trwałego łańcucha. Choć tego typu samochód nie jest tani w eksploatacji, ponieważ by móc znacząco przyspieszać konieczne jest utrzymanie go na obrotach, jednak wielu kierowców docenia właśnie taki silnik. Alternatywą jest możliwość założenia instalacji gazowej , ale w takiej sytuacji warto mieć na uwadze regulowane korygowanie luzu zaworowego. W praktyce warto też wybrać dobrego fachowca, by nie obawiać się o jakość wykonanych prac.
Z kolei jeśli chodzi o silnik benzynowy 2.4 i-VTEC o mocy 201 KM to należy tu podkreślić, że jest on rzadziej wybierany, ale nie mniej doceniany przez kierowców. Przypomina nieco omawiany wcześniej silnik 2.0 i-VTEC i, co istotne, łączy się z 6-biegową skrzynią manualną lub 5-biegową automatyczną. W tej sytuacji musimy jednak liczyć się z wydatkami na tankowanie, ale jeśli nie jest to dla kogoś problemem, to warto rozważyć tego typu zakup. Co ciekawe, w niektórych samochodach tego typu dochodzi dozużywania oleju silnikowego, co warto mieć na uwadze podczas zakupu.
Honda Accord i silniki diesla
Jeśli chodzi o silniki typu diesel to obecnie cieszą się one umiarkowaną popularnością. Wiąże się to z m.in. z wysokimi kosztami akcyzy przy sprowadzaniu ich do Polski, co ma znaczenie dla kierowców.
Jeśli chodzi o Hondę Accord, to silnik diesla występuje w dwóch wersjach: o mocy 150 KM i 180 KM. Zaletą tego typu silnika jest fakt, że posiada wysoki moment obrotowy, co daje możliwość znacznego i szybkiego przyspieszania i sprawdza się zwłaszcza podczas trasy. Nie sprawdzi się jednak w przestrzeni miejskiej, ponieważ będzie drogi w eksploatacji, z uwagi na konieczność częstego tankowania. Problematyczne mogą być również trudności z zapychającym się DPF-em. Wielu kierowców wskazuje ponadto na konieczność poniesienia dodatkowych nakładów finansowych w przypadku wyboru silnika diesla. W praktyce jest to np. wymiana sprzęgła z kołem dwumasowym, a także łańcucha rozrządu.
Kierowcy zgodnie polecają wybór silnika benzynowego 2.0 i-VTEC w przypadku Hondy Accord bez instalacji gazowej. W sytuacji, kiedy posiadamy większe możliwości finansowe warto, z kolei rozważyć też zakup turbodiesla.