Hyundai i10 - jak wybrać silnik?
Hyundai i10 to mikrovan, w którym nie widać oszczędności tak samo w odniesieniu do estetyki, jak i mechaniki, co przecież jest bardzo popularne w segmentach mini. Współcześnie bardzo często w samochodach, które klasyfikowane są na rynku jako auta najmniejszego segmentu, występuje problem oszczędności ze strony producentów. Odnosi się to do głównie do braków wyposażenia. Jednak tego rodzaju problem nie dotyczy Hyundaia i10, ponieważ auto ma w pełni zabudowane pięcioosobowe wnętrze, bardzo przyzwoite oszklenie i całkiem niezłe elementy mechaniczne. Z pewnością wielu zwolenników tej marki oraz silników benzynowych będzie zadowolonych z mobilności i dynamiki jazdy tego modelu.
Hyundai i10 – dane techniczne silników
Najmniejszy model Hyundaia, jakim jest i10 posiadał dwie czterocylindrowe jednostki benzynowe. Bazową jednostką była 1.1 litra o mocy 67 i 69 konie mechanicznych. Z kolei po liftingu posiadała trzy zawory na cylinder, a także paskowy rozrząd, który powinien być wymieniany co 90 tysięcy kilometrów. Mocniejsza jednostka 1.2 posiadała 78 oraz 86 KM i była zamieszczana w konstrukcji DOHC wraz z rozrządem, który napędzany był łańcuchem. Niemniej przez brak doładowania jedna i druga wersja silnika posiadała liczne ograniczenia, co wpływało na dynamikę. Możliwy jest jednak montaż instalacji gazowej, co pozwoli na kolejne oszczędności, przy i tak niskim spalaniu. To, co można powiedzieć pozytywnego na temat silników Hyundaia i10 to, że są dość mało awaryjne, a dzięki małym gabarytom auta jest ono bardzo mobilne, wręcz dostosowane do miejskich przestrzeni.
Hyundai i10 – typowe usterki modelu
W Hyundaiu i10 najczęściej naprawie podlegają te części, które są najmocniej eksploatowane w miejskich warunkach. Dlatego powszechnie wśród użytkowników do pierwszej poważnej wymiany dochodzi w kwestii sprzęgła. Należy również pamiętać, że remont zawieszenia będzie stałym wydatkiem wraz z powiększającym się przebiegiem samochodu. Z kolei na zahaczające biegi w manualnej skrzyni nie można nic poradzić, ponieważ jest to wada fabryczna. Inną typową usterką w starszych rocznikach będzie dynamiczne postępowanie korozyjne oraz widoczne zniszczenia wnętrza, gdzie odkręcające się plastiki poniekąd stanowią urok tego modelu. Mimo tego Hyundai i10 przy stosunkowo niskim przebiegu nadal będzie autem typowo miejskim, które pozwoli na w miarę komfortowe prowadzenie w warunkach miejskich, nieustannie zaskakując dynamiką i mobilnością.