Hyundai I30 – generacje modelu, historia marki i emisja CO2
Hyundai – wczoraj i dzisiaj
Początki firmy Hyundai przypadają na lata 60. ubiegłego wieku. To właśnie wtedy południowokoreańska instytucja zaczęła produkować różnego rodzaju samochody. Najpierw jednak auta, które powstawały w fabryce Hyundaia, były na przykład na licencji Forda, jak osobowa Cortina. Pierwszym zaś takim modelem, który w całości wyprodukował i autoryzował Hyundai, jest Pony – samochód osobowy z roku 1974. Dzięki niemu koncern mógł otworzyć się na inne rynki poza Azją i Koreą Południową, tak duży był to sukces.
Obecnie Hyundai Motor Company, jak brzmi pełna nazwa, proponuje szereg pojazdów dla masowego odbiorcy. Może być nim zarówno klient indywidualny poszukujący samochodu osobowego, osoba, która preferuje vana bądź SUV-a, jak i ktoś, kto chciałby jeździć samochodem dostawczym albo ciężarowym. Wśród popularnych modeli osobowych są takie znane auta Hyundaia jak, m.in.: Kona, Santa Fe, Tuscon, Elantra, a także różne wersje z „I” na początku (np. I10, I30, I40, czy Ix35).
Hyundai I30 – pierwsza generacja
Pierwsza wersja Hyundaia I30 mogła znaleźć nabywców od roku 2007 do 2012. Szczególnie dużym zainteresowaniem mógł się cieszyć wśród rodzin, gdyż to właśnie do tych odbiorców model ten był skierowany. Można było zdecydować się na jedną z pięciu opcji nadwozia: hatchback w wersji trzy- lub pięciodrzwiowej, a także kombi i liftback. Auta te jeździły też na różnych silnikach: benzynowych i wysokoprężnych, które miały wiele wariantów.
Druga edycja Hyundaia I30
I30 w wersji z lat 2012-2017 to druga generacja popularnego modelu. Zanim trafił do sprzedaży, można było zobaczyć ten model we Frankfurcie, w Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym. Warto zaznaczyć, że Hyundai I30 dwójka był do wyboru w kilku opcjach, jeśli chodzi o rodzaj silnika i jego moc. Dostępne były pod tym względem modele, które emitowały poniżej 100 g/km CO2. Jeśli zaś chodzi o nadwozie, zainteresowani mogli zdecydować się na wariant hatchback z pięcioma drzwiami.
Obecna generacja Hyundaia I30
Po raz pierwszy zainteresowani modelem Hyundai I30 w trzeciej odsłonie mogli zobaczyć ten miejski samochód w Paryżu, w roku 2016 (Salon Samochodowy). Nadwozie z drugiej generacji wyposażono w kratkę zdobioną dodatkami wykonanymi z chromu. W I30 trójce pojawiły się też inne światła LED do jazdy w ciągu dnia oraz inne reflektory. Wersja ta jest też bardziej nowoczesna, co przejawia się w designie maski, w projekcie wnętrza, jak i w zastosowanej technologii. Warto pod tym względem wyróżnić takie udogodnienia w I30 III, jak: ładowanie smartfona bez przewodu, czy dostępność systemów m.in. Apple i Android.
Jak dzisiaj prezentuje się Hyundai I30 pod kątem emisji CO2?
Wersja hybrydowa Hyundaia I30, wyposażona w silnik wysokoprężny, emituje w granicach *122-127 g/km CO2. Modele I30 jeżdżące na silniku benzynowym, generują *121 g/km dwutlenku węgla (silnik z turbodoładowaniem o mocy 118 KM) oraz *143 g/km CO2 (1,5-litrowy silnik z turbodoładowaniem). Oznacza to, że obecne modele Hyundaia I30 znacznie przekraczają dopuszczalne normy, które wynoszą 95 g/km CO2.