Hyundai ix20 - wybór silnika
Hyundai ix20 to jedna z dobrze ocenianych propozycji samochodu miejskiego. Niemniej, obecnie zainteresowanie takimi samochodami sukcesywnie spada. Jeszcze dekadę temu rynek motoryzacyjny bardzo cenił tego rodzaju auta, ale na dzień dzisiejszy crossovery wypychają minivany, które nie wytrzymują presji. Hyundai ix20 prezentuje się, bardzo przywozicie, zarówno w kontekście wyposażenia wewnętrznego jak i elementów mechanicznych. Oczywiście jeżeli skupiamy się przede wszystkim na jeździe po mieście. Niektóre z silników, jakie w swojej gamie posiada Hyundaia ix20 pozwalają na osiąganie bardzo przyzwoitych osiągów. Warto zaznaczyć, że Hyundai ix20 nigdy nie miał silnej rywalizacji, a mimo tego panuje powszechne przekonanie, że nie wykorzystał do końca swojego potencjału. Czego można się spodziewać pod maską Hyundaia ix20?
Hyundai ix20 – dane techniczne silników
Hyundai ix20 od początku oferował klientom dwie podstawowe jednostki benzynowe. Nie posiadały one turbo doładowania, choć miały już wtedy system zmiennych faz rozrządu. Dostępne były w dwóch wersjach takich jak 1.4 litra o mocy 90 koni mechanicznych oraz 1.6 litra o mocy 125 koni mechanicznych. W jednym i drugim silniku obecny był wielopunktowy wtrysk paliwa oraz łańcuchowy rozrząd, który charakteryzował się bardzo wysoką trwałością. Niemniej samochód nie posiadał hydraulicznej kompensacji, co też ograniczało możliwości montowania w nim instalacji LPG. Z kolei silniki dieslowe posiadały bardzo podobne pojemności skokowe 1.4 litra o mocy 77 oraz 90 koni mechanicznych, oraz 1.6 litra o mocy 116, oraz 128 koni mechanicznych. Jednak ani w jednym, ani w drugim nie montowano dwumasowego koła zamachowego. Ponadto seryjnie montowany był filtr cząstek stałych. Przy wyborze odpowiedniego silnika warto wziąć pod uwagę, że silniki 90-konne i mniejsze w zasadzie nadają się wyłącznie do miasta. Z kolei te powyżej 100 koni mechanicznych pozwalają na w miarę dynamiczne i komfortowe podróże na autostradach. Stosunkowo mała awaryjność i niskie spalanie nadal zachęcają miłośników segmentu do zakupu tych modeli.
Hyundai ix20 – typowe usterki
Koreańskie projekty mechaniczne, a więc silniki nie odstają swoją niezawodnością od zakładanego poziomu. W zaprezentowanych wersjach sugeruje się wymianę oleju maksymalnie po 15 tysiącach kilometrów, aby uniknąć potencjalnych problemów z turbosprężarkami. Należy również wspomnieć o częstej usterce, jaka jest naciąg łańcucha rozrządu. Ponadto poza drobnymi awariami elektroniki, Hyundai ix20 jest przyjemnym autem, ale rekomendowanym dla kierowców, którzy poruszają się głównie po mieście.