sprzedaż samochodów

Jaka w ostatnich latach była sprzedaż samochodów na świecie?

Jak w ostatnich latach przedstawiała się sprzedaż samochodów na świecie? Dziś pod lupę bierzmy rok 2019.

 

Ile samochodów osobowych udało się sprzedać w 2019 roku?

W 2019 roku na całym świecie sprzedano 78 600 000 samochodów. To o 4% mniej niż w roku 2018. Największą popularnością cieszyły się wówczas firmy, takie jak Volkswagen. Toyota oraz Renault — Nissan. 2019 był pierwszym rokiem od kryzysu finansowanego z lat 2008 — 2009, w którym sprzedaż aut spadła aż o 3,9%.

 

Koncerny samochodowe będące na prowadzeniu

Jakie samochody były najczęściej wybierane przez kierowców w 2019 roku? Według badań przeprowadzonych przez Center of Automotive Management, największą popularnością cieszyły się samochody osobowe marki Volkswagen, której udało się wówczas sprzedać 10 700 000 pojazdów. Drugie miejsce zajęła Toyota. 10 600 000 oferowanych przez nią aut znalazło nowych nabywców. Wymienione powyżej firmy należą do nielicznych, którym w 2019 roku udało się odnotować wzrost sprzedaży. W przypadku pierwszej wyniósł on 1,1%, drugiej — 1,5%. Do grupy tej zalicza się również Mercedes, BMW, Mitsubishi oraz Tesla. Ostatnia z nich jest najmniejszą z badanych, lecz mimo to udało jej się zwiększyć sprzedaż aż o 49,7%. Na trzecim miejscu znalazła się grupa Renault — Nissan — Mitsusbishi. Tej z kolei udało się sprzedać 10 200 000 samochodów. Gdyby każdą z marek liczyć osobno, ostatnie miejsce na podium zająłby koncern General Motors z 7 700 000 sprzedanych pojazdów.

 

Które marki sprzedały najmniej samochodów w 2019 roku?

A co, jeżeli chodzi o koncerny, które w 2019 roku sprzedały najmniej aut? Największy spadek zaliczył wówczas Ford oraz Peugeot — Citroen — Ds. Ich sprzedaż zmalała w tamtym okresie o 10%. W równie niekorzystnej sytuacji był koncern Fiat — Chrysler (spadek na poziomie 8,8%), GM (7,9%), Nissan (8,9%) oraz Suzuki (9,8%). Z czym związany jest tak duży spadek sprzedaży samochodów niektórych producentów? Wynika to między innymi z pogorszenia koniunktury w Chinach. Warto tutaj wspomnieć o tym, że są one największym światowym rynkiem motoryzacyjnym. W 2019 roku, koncern GM sprzedał tam o 550 000 aut mniej (spadek na poziomie 15%). W przypadku Forda było to 24,5%, a PSA — 55,5%. Trudności na chińskim rynku mieli w ostatnim czasie również niemieccy producenci samochodów. W latach 2017 — 2019, w Niemczech wyprodukowano aż o 1 000 00 aut mniej, a eksport zmniejszył się tam o 21%. W 2019 roku VW aż 39,5% światowej sprzedaży odnotował właśnie w Chinach. W przypadku koncernu GM było to 40,1%, a koncernu Daimler — 26%. Przez okres ponad 20 lat Chiny były motorem napędowym wzrostu globalnego przemysłu motoryzacyjnego. O ile w 2000 roku kierowcy kupili tam tylko 600 000 samochodów osobowych, o tyle w 2017 roku było to już 24 700 000. Ze względu na spowolnienie chińskiej gospodarki oraz spory handlowe ze Stanami Zjednoczonymi, w Chinach zarejestrowanych zostało w 2019 roku tylko 21 500 000 nowych pojazdów. W styczniu 2020 roku, sprzedaż w wymienionym powyżej kraju zmniejszyła się o ponad 20%.

Istnieje spore prawdopodobieństwo, że problemy finansowe kierowców będące skutkiem trwającej od prawie 2 lat pandemii koronawirusa sprawi, że coraz większą popularnością wśród nich cieszyć będą się ogłoszenia motoryzacyjne prezentujące samochody używane.

 

Więcej możesz przeczytać tutaj: Komisy to także punkty skupu samochodów