Jakie są wymiary, dane techniczne, spalanie oraz ceny Fiat Fiorino
Fiat Fiorino to miejski osobowo-dostawczy samochód znany jeszcze z lat 70-tych. Po raz pierwszy pokazano ten zbudowany na bazie modelu 127 pojazd w roku 1977. Pierwsze wersje miały silniki o mocy 45 i 50 KM.
Fiat zmienił model Fiorino w roku 1988. Auto powstało na bazie Fiata Uno i zostało wyposażone w dwa silniki, do wyboru benzynowy 1,1 l o mocy 60 KM oraz wysokoprężny 1,7l. Produkowany był w wersji furgon i pickup i w swoich latach produkcji wyróżniał się największą kubaturą powierzchni ładunkowej.
Te samochody dostawcze w Ameryce Południowej w roku 1998 zostały zastąpione modelem Strada. W Europie w tym czasie dokonano face liftingu i w tej wersji był produkowany do końca 2000 roku.
Rok 2007 to nowe Fiorino zbudowane wraz z koncernem PSA. Bliźniaki tego modelu to: Citroen Nemo, Peugeot Bipper. Auta te (także Fiat) zdobyły tytuł Dostawczego Samochodu Roku 2009. Już po 3 latach nastąpiły zmiany. Tapicerka, deska rozdzielcza jak i silniki nieco zostały odmienione.
Rok 2016 to nowy zderzak, atrapa chłodnicy, felgi aluminiowe. Wnętrze to nowa kierownica, 5” ekran do systemu audio i rozrywkowego. Silniki zostały uporządkowane i dostosowane do normy Euro 6.
Rok temu zakończono produkcję osobowej odmiany Fiorino, która miała nazwę Qubo.
Fiat Qubo
Osobowa wersja Fiata Fiorino to Qubo. Występowała w 3 odmianach wyposażenia: Easy, Lounge i Trekking. Standardowo najtańsza opcja miała 4 poduszki powietrzne, systemy ABS i ESP, klimatyzację, elektryczne szyby, centralny zamek, czujniki ciśnienia w kołach.
Lounge to nieco bogatsza wersja, która miała elektrycznie sterowane lusterka, światła przeciwmgielne, dzieloną kanapę, bluetooth i 5” ekran dotykowy.
Najwyższa wersja Fiata Qubo – Trekking to auto stylizowane na wyprawowo terenowe. Otrzymało system kontroli trakcji, przyciemniane szyby, relingi dachowe. Można było ją doposażyć w tempomat, podgrzewane fotele, czujniki cofania, radio DAB i nawigację.
Fiat Fiorino opinie
Fiata Fiorino wyróżnia świetna manewrowość, która pozwala mu na świetne poruszanie się w mieście, po ciasnych uliczkach. Kabina jest bardzo dobrze zaprojektowana, jest funkcjonalna. Silniki wyróżniają się wysokim poziomem oszczędności paliwa, a auto jest dynamiczne i praktyczne.
Niestety mimo wielu zalet auto jest głośne przy większej prędkości. Jest też krótkie, co powoduje, że przestrzeń ładunkowa jest mała.
Auto ogólnie jest chwalone za wszechstronność, wielkość umożliwiającą sprawne manewrowanie, a więc jeżeli godzisz się na mała objętość przestrzeni towarowej, na niedużą ładowność to będzie to doskonały, miejski samochód. Po autostradzie nie pojedziesz długo, hałas jest dobitny powyżej 120 km/h. Ale do miasta to jedno z lepszych aut dostawczo-osobowych.
Przestrzeń ładunkowa, choć mała, to całość jest funkcjonalna i dobrze zorganizowana. Auto przy długości poniżej 4 metrów zmieści europaletę i ma swobodnie otwierane tylne drzwi i odsuwane boczne, co pozwala z każdej strony dostać się do towarów.
Ładowność jest bolączką tego modelu. 610 kg choć do miasta wystarczające, to jednak nie jest wartością oczekiwaną przez wielu właścicieli biznesów. Do tego dochodzi fakt, że za przegrodę stalową trzeba dopłacić, ponieważ w standardzie mamy stalową siatkę.
Właściciele małych firm, jeśli już pogodzą się z niską ładownością, to żałują, że nie ma dłuższej wersji nadwozia. Za to wnętrze jest chwalone za przestronność, a siedzenia dają dużo miejsca na nogi.
Ogólnie auto jest chwalone, ma swoje zalety, świetnie się prowadzi i jest ekonomiczne. Jednak przed zakupem zobacz dobrze wymiary, sprawdź ładowność. To wciąż auto niechętnie wybierane, bo choć nie ma konkurencji w tej klasie, to już Ford Transit, czy Fiesta oferuje zdecydowanie więcej. Z drugiej strony mając świadomość, że Fiat Fiorino to zgrabne auto, kosztujące 44 000 zł nie ma co narzekać. Ucieszy nas niski poziom spalania, sporo wnętrza kierownicą. Wszystko to pod warunkiem jazdy miejskiej, poza miasto wybierz inny model, ciężko przewozić jedynie 660 kg na spore odległości, do tego niestety w sporym hałasie.
Fiat Fiorino spalanie i silniki
Silniki z jakimi jest dostępne Fiorino to 1,3 litrowe Multijet, 4 cylindrowe o mocach 80 oraz 95 KM. Średnie zużycie paliwa jest niskie i w obu przypadkach poniżej 5l/100km, co jest chwalone. Z drugiej strony patrząc, tego należało się spodziewać po niskiej wadze i słabych silnikach. 5 litrów dla silnika o mocy 95 KM to wynik po prostu w normie.
Fiat Fiorino wymiary
Ten miejski dostawczak ma ładowność 660 kg maksymalnie, a jego wymiary zewnętrzne wynoszą 3950x1710x1700 mm (dł./wy./szer.). Pojemność przestrzeni towarowej wynosi 2,8 m3.
Fiat Fiorino cena
Cena Fiat Fiorino Cargo Business zaczyna się od 43 750 zł netto za najsłabszą jednostkę. Wersja wyposażenia najmocniejsza, z silnikiem 80 KM to wydatek rzędu 54 500 zł netto.
Fiat Fiorino Base występuje w 3 wersjach wyposażenia: Base, SX i Adenture. Ceny wyglądają następująco: 50 500 zł, 52 500 zł i 55 500 zł netto. Silniki dla wersji Base to mocniejsze 1,3l Multijet.