Ford Fusion

Jakie są wymiary, dane techniczne, spalanie oraz ceny Ford Fusion

Globalne auta mają to do siebie, że na różnych rynkach często mogą prezentować się inaczej. Często mogą to być inne nazwy dla tego samego auta, innym razem producenci stosują tak zwany badge engineering, sprzedając ten sam samochód pod logiem innej marki. Rzadko kiedy zdarza się jednak, że ta sama nazwa występuje w przypadku zupełnie różniących się od siebie konstrukcji. Taka sytuacja miała miejsce w przypadku Forda Fusion. U nas to auto znamy jako rodzinnego miniwana, lecz w Ameryce był to pojazd, który o wiele bardziej przypominał chociażby europejskie Mondeo.

Ford Fusion – historia modelu w Europie

Oczywiście w największym stopniu wypadałoby się skupić na europejskiej wersji Ford Fusion. Samochód ten zadebiutował w 2002 roku na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych Geneva Motor Show. Prawdopodobnie gdyby tego typu auto powstało dzisiaj, z miejsca zostałoby zakwalifikowane do segmentu crossoverów. Sami konstruktorzy mówili bowiem, że to auto tak naprawdę łączy zalety kombi, miniwana oraz SUV-a. Nic więc dziwnego, że sam Ford rzadko kiedy nazywał go właśnie miniwanem, a specjalnie dla niego stworzono skrót UAV, który w języku angielskim oznacza Urban Activity Vehicle. Mimo wszystko jednak na początku XXI wieku taki samochód najłatwiej było po prostu sklasyfikować jako miniwana.

Do stworzenia Fusiona wykorzystano płytę podłogową Fiesty, od której zaczerpnął sporo elementów stylistycznych. Nie ma się jednak co dziwić temu ruchowi – ten miniwan miał być samochodem o zasięgu globalnym, więc jego wygląd musiał być względnie neutralny i znany wielu potencjalnym klientom. Samochód był produkowany w Niemczech oraz Indiach, skąd był eksportowany do ponad pięćdziesięciu krajów na całym świecie, w tym do Afryki, Azji, rzecz jasna Europy, a także Australii.

Pod względem stylistyki na zewnątrz i wewnątrz, trudno jest mówić o jakimkolwiek polocie. Samochód nie miał zachwycać nowoczesnym lub odkrywczym designem – najważniejsze była użyteczność, a to Fusionowi rzeczywiście się udało. Prosta budowa pozwala kierowcy bardzo łatwo odnaleźć się we wnętrzu, a ergonomia wnętrza przy naprawdę niewielkich rozmiarach mogła robić wrażenie.

Imponujące było również wyposażenie. Ford w modelu Fusion oferował naprawdę wiele opcjonalnych udogodnień, na czele z modułem Bluetooth, czujnikiem deszczu, systemem oświetlania drogi do domu, czy nawet nawigacją satelitarną, To mogło naprawdę mocno imponować.

W 2012 roku era Fusiona dobiegła końca, a schedę przejął inny model z segmentu miniwanów – EcoSport, który pod względem designu oraz nowinek był o wiele mocniejszym samochodem.

Ford Fusion w Ameryce

Warto z pewnością wspomnieć o tym, jak przebiegała historia modelu Fusion w Ameryce Północnej. Na tamtym rynku bowiem również występował samochód o takiej samej nazwie, lecz nie było mu w ogóle po drodze z byciem miniwanem. Fusion z USA był bowiem... sedanem klasy średniej.

Spore rozmiary, świetne wyposażenie oraz całkiem świeży wygląd, a to wszystko w aucie, które na dobrą sprawę jest bratem Forda Mondeo, którego z pewnością kojarzymy z naszych polskich ulic. Amerykański Fusion na rynku wytrzymał dość długo i sprzedawał się naprawdę dobrze. Koniec produkcji drugiej generacji tego sedana przypadł na 2020 rok i wtedy też ogłoszono, że model Fusion nie otrzyma swojej kontynuacji.

Ford Fusion – dane techniczne i wymiary

ford fusion wymiary

Ford Fusion był naprawdę kompaktowym przedstawicielem segmentu B, w szczególności biorąc pod uwagę fakt, iż był miniwanem – 4020 mm długości, 1724 mm szerokości oraz 1534 mm wysokości to nie są raczej imponujące wymiary. Nie był on jednak równocześnie najcięższy – masa własna tego auta wynosiła bowiem 1145 kilogramów. Bagażnik o pojemności 337 litrów nie robi większego wrażenia, lecz po złożeniu tylnej kanapy ta wartość zwiększa się do 1175 litrów, co jest całkiem dobrym rezultatem.

Ford Fusion – silniki

Jeżeli chodzi o jednostki benzynowe, Fusion oferował motor o pojemności 1.2 litra i mocy 75 koni mechanicznych, a także silniki 1.4 i 1.6 Duratec, które oferowały kolejno 80 oraz 100 KM. Istniały również dwa diesle – 1.4 o mocy 68 KM oraz 1.6 o mocy 90 KM.

Ford Fusion – ceny na rynku aut używanych

Europejski Ford Fusion nie należy do aut najdroższych – nawet najlepsze egzemplarze nie powinny przekroczyć pułapu 15 000 złotych, standardową ceną jest zaś ta w okolicach 7-12 tysięcy złotych. W Polsce jednak bez problemu będziemy w stanie kupić sprowadzanego Fusiona z USA. Taki sedan z rocznika 2020 może kosztować nawet ponad 90 000 złotych!