Jakie są wymiary, dane techniczne, spalanie oraz ceny Ford Scorpio
Ford Scorpio to jeden z modeli amerykańskiej marki, który został opracowany specjalnie z myślą o europejskim rynku. Jest to następca Forda Granada i w Europie dostępny był do 1998 roku. Potem samochód bezpowrotnie zniknął ze Starego Kontynentu i nie otrzymał następcy w swoim segmencie, czyli klasie wyższej.
Ford Scorpio – historia modelu
Ford Scorpio został zaprezentowany w 1984 roku. Był to następca znajdującej się w tej samej klasie Granady. Pod poprzednią nazwą auto występowało jednak w Wielkiej Brytanii. Na rynku Europy kontynentalnej dostępny był model Scorpio. Samochód wizualnie składał się z bardzo długiej maski z przodu ściętej pod lekkim kątem, a także również dość długiej klapy bagażnika. Do poprawy osiągów samochodu użyto tunelu aerodynamicznego. Zaprojektowane w ten sposób nadwozie miało niewielki współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,33.
Model ten dobrze przyjął się w momencie premiery. Uznali go również dziennikarze, gdyż Ford Scorpio wygrał prestiżowy plebiscyt na Europejski Samochód Roku 1986. Udało mu się wtedy pokonać Lancie Y10 oraz Mercedesa 200-300 E. Na samym początku jedynym oferowanym nadwoziem był 5-drzwiowy liftback o znacznie dłuższej tylnej szybie niż w wersji sedan. Na inne opcje nadwoziowe trzeba było poczekać aż do faceliftingu, który miał miejsce w 1990 roku. Przy tej okazji do sprzedaży wprowadzono sedana. Ponadto samochód otrzymał nowy grill, światła drogowe, a także zaktualizowane wyposażenie.
Drugi facelifting objął więcej rzeczy i miał miejsce w 1992 roku. Wprowadzono wtedy odmianę kombi do oferty, a także wymieniono reflektory, kierunkowskazy, grill, a nawet całą maskę. Ponadto we wnętrzu zamontowano nową deską rozdzielczą. Samochód w takiej formie produkowany był do 1994 roku.
Ford Scorpio – wartość designu w sprzedaży auta
Druga generacja Ford Scorpio została zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych Paris Motor Show 1994. Platforma pochodziła z poprzednika, lecz została zmodyfikowana, a największą zmianą był wygląd nadwozia. Samochody do tej pory dość prosty, surowy, lecz estetycznych kształtów zyskał więcej krągłości i spore okrągłe reflektory.
Samochód był naprawdę niezłą propozycją w swojej klasie. Oferował dobre wyposażenie, nowoczesne, samopoziomujące się zawieszenie w odmianie kombi, bardzo przestronne wnętrze, a także po prostu zapewniał wygodę oraz komfort podczas jazdy. Mimo tego Ford Scorpio miał jeden bardzo istotny problem. Nie przyjął się ze względu na swój wygląd.
Pierwszy Ford Scorpio miał dość prostą, muskularną, lecz estetyczną stylistykę, która sprawia, że nawet dziś można byłoby na niego spojrzeć i powiedzieć, że jest to zwyczajnie ładne auto. Druga generacja tego modelu w kanony piękności jednak się nie wpisuje. Klienci nie pokochali ogromnych, wyłupiastych przednich reflektorów, które w połączeniu z krągłym nadwoziem tworzyły raczej niezbyt atrakcyjnie wizualnie auto. Z powodu kiepskiej sprzedaży model wycofano w 1998 bez żadnego następcy.
Ford Scorpio – dane techniczne i wymiary
Pierwsza generacja limuzyny jest długa na 4744 mm w wypadku wersji sedan. Liftback jest krótszy i jego długość wynosi 4669 mm. Szerokość auta mierzy 1766 mm, a wysokość wynosi 1450 mm. Rozstaw osi to 2761 mm. Samochód jak na swoją klasę ma niewielką masę własną, która wynosi od 1260 do 1380 kilogramów. Druga generacja stała się dłuższa o około 10 cm, szerokość spadła o 67 mm, a wysokość zmalała do niecałych 1400 mm.
Ford Scorpio – gama silnikowa
Pod maską Forda Scorpio I znajdziemy benzynowe jednostki 2.0, 2.4 oraz 2.9. Moc wynosi 115, lub 120 KM dla najmniejszego z podanych silników. Pośrednia jednostka generuje 125 KM. Najmocniejszy silnik 2.9 wytwarza 145 KM, lub w swojej najnowszej wersji nawet 195 KM. Do tego pod maską znajdziemy diesla 2.5 TD o mocy 92 KM lub 116 KM.
Ford Scorpio – ceny używanych modeli
Ford Scorpio jest dość rzadko spotykany na polskim rynku aut używanych. Zwyczajowo egzemplarze tego modelu kosztują od 7 do 12 tysięcy. Znacznie częstsze i droższe są auta pochodzące z pierwszej generacji Forda Scorpio. Kontrowersyjna druga edycja modelu jest rzadziej spotykana.