Opel Insignia

Jakie są wymiary, dane techniczne, spalanie oraz ceny Opel Insignia

Każda marka posiada samochód, który jest jej oczkiem w głowie i pełni funkcję reprezentatywną dla całej gamy modelowej. W przypadku Opla, takim autem bez wątpienia jest Insignia. Ten samochód z segmentu D swój pierwotny debiut zaliczył stosunkowo niedawno, lecz patrząc na wyniki sprzedażowe przyjął się na rynku całkiem dobrze jak na konstrukcję tej kategorii. W przyszłości jednak rola Insignii w gamie Opla ma się drastycznie zmienić.

Opel Insignia – historia i przyszłość modelu

Pierwsza generacja Opla Insignia po raz pierwszy została ukazana światu podczas wakacji 2008 roku. Zebrała ona olbrzymie zainteresowanie mediów i klientów, a w 2009 roku przyznano jej tytuł Samochodu Roku. To wiele mówi o tym, jaką popularność zdobył ten model od razu po premierze. W dobrych wynikach sprzedażowych z pewnością pomógł spory wybór rodzajów nadwozia. Opel Insignia produkowany był bowiem jako sedan, liftback oraz kombi.

Choć Insignia była dość uniwersalnym autem, jej wygląd dość szybko się zestarzał. Potrzebowała ona aż dwóch liftingów, choć ten pierwszy z 2011 roku wprowadzał zmiany dosłownie kosmetyczne. Odświeżenie modelu w 2013 roku przyniosło za to wiele zmian w wyglądzie oraz wyposażeniu auta – zmianie uległ cały przód samochodu, zaś w środku Opel postanowił przemodelować deskę rozdzielczą i zaimplementować ekran dotykowy.

W grudniu 2016 roku poznaliśmy drugie wcielenie Opla Insignia, którego produkcja ruszyła na początku następnego roku. Samochód nawet po prawie pięciu latach od premiery nadal wygląda świeżo, choć w 2020 roku tak czy siak doczekał się liftingu, który dostosował wygląd flagowca z Russelsheim do nowej myśli stylistycznej firmy.

Druga generacja może być jednak dla Insignii ostatnią w takiej formie, o ile auto nie otrzyma w ogóle nowej nazwy. Czas luksusowych sedanów już dawno bowiem przeminął, a na rynku królują SUV-y i crossovery. Następca Insignii lub jej trzecia generacja ma pójść właśnie w tę stronę.

Opel Insignia – dane techniczne i wymiary

Opel Insignia wymiar

Flagowiec Opla posiada całkiem spore gabaryty, choć oczywiście są one adekwatne do segmentu, w jaki ten samochód celuje. Wariant kombi w kwestii długości ociera się o granicę 5 metrów, zaś country tourer już ją przekracza. Oczywiście jest to kwestia bagażnika, gdyż każda z wersji nadwozia cechuje się tą samą szerokością – w przybliżeniu 1.86 metra. Warto również wspomnieć o pojemnym bagażniku. W przypadku liftbacka jest to 490 litrów ze wszystkimi fotelami i 1450 litrów po ich złożeniu. Jeżeli mówimy o kombi, wartości te rosną i wynoszą kolejno 560 oraz 1665 litrów.

Opel Insignia wymiary

Opel Insignia już w swojej podstawowej wersji posiada naprawdę wiele udogodnień, które w wyższych wariantach można jeszcze bardziej rozbudowywać. Sprawia to, iż to auto nadaje się idealnie dla osób spędzających wiele czasu w długich podróżach albo ich narzędziem pracy jest właśnie samochód. Nie bez powodu zresztą Opel Insignia był swego czasu tak ochoczo wybierany przez polską Policję.

Opel Insignia – gama silnikowa

Opel Insignia drugiej generacji może pochwalić się imponującą gamą silnikową, która zmieniała się w praktycznie każdym roku produkcyjnym. Najciekawszymi jednostkami bez wątpienia są 2-litrowe silniki turbodoładowane, które implementowane były do usportowionej wersji GSi w latach 2017-2018 i obsługiwały napęd na cztery koła, dostarczając na nie aż 260 koni mechanicznych mocy.

Warto również zwrócić uwagę na aktualnie dostępne do wyboru silniki 2.0 Turbo o mocy 200 KM lub 230 KM, a także 2-litrowy diesel osiągający moc 210 KM, który dostępny był w latach 2017-2020.

Opel Insignia wnętrze

Opel Insignia – ceny samochodów nowych i używanych

Aktualnie w ofercie Opla dostępne są dwa rodzaje modelu – Insignia Grand Sport oraz Insignia Sports Tourer. Ceny tego pierwszego zawierają się w przedziale 134 800 – 203 400 złotych, zaś za drugi przyjdzie nam zapłacić od 139 200 do 209 800 złotych.

Samochody używane z obecnej generacji można znaleźć już za 54 000 złotych w wersji przedliftowej. Polifta próżno jednak szukać za mniej niż cenę salonową. Pierwsza generacja dostępna jest do kupienia nawet za 18 000 złotych.