Jakie są wymiary, dane techniczne, spalanie oraz ceny Renault Kangoo
Miniwany i kombiwany możemy podzielić na te, które bardziej skupiają się na przewozie osób, a także konstrukcje skupione bardziej na zadaniach dostawczych i budowlanych. W tę drugą niszę postanowił koniec końców skręcić Renault Kangoo. Choć oczywiście najczęściej wybiera się go w wersji dostawczej, istnieją jednak również ciekawe warianty, które spokojnie sprawdzą się jako samochód na co dzień dla dużej rodziny.
Renault Kangoo – historia modelu
Pierwsza generacja Renault Kangoo zadebiutowała na europejskim rynku na początku 1997 roku. Samochód ten pod względem designu inspirowany był zaprezentowanym wcześniej prototypem o nazwie Renault Pangea. W gamie Renault zastępował zaś model Express, a porównując oba te samochody można dojrzeć diametralną różnicę w wyglądzie.
Przedlfitowa pierwsza generacja modelu Kangoo prezentuje się typowo dla wszystkich aut Renault z tego okresu. Ewolucję tej myśli stylistycznej można dojrzeć zaś w liftingu, który przypadł na rok 2003. Przeprojektowano praktycznie całe auto i równie dobrze można byłoby je nazwać drugą generacją, gdyby nie jeden interesujący szczegół.
W 1999 roku Renault Kangoo zadebiutowało... w Argentynie. Co jednak jest jeszcze ciekawsze, pierwsza generacja Kangoo była tam produkowana bez przerwy aż do 2018 roku, nawet pomimo faktu, iż wcześniej na rynek zdążyła wejść druga generacja. Ta zaś trafiła do Ameryki Południowej w 2018 roku, czyli na dwa lata przed prezentacją trzeciego już wcielenia tego kombiwana.
Druga generacja była trochę mocniej skupiona na potrzebach pasażerów – kabina uległa powiększeniu, by podróż była bardziej komfortowa. Jeśli zaś chodzi o design, najbardziej zauważalną zmianą jest przód auta – zarówno jeśli chodzi o linie nadwozia, jak i kształt świateł.
Warto też wspomnieć o intrygującym wariancie Z.E., który był w pełni elektryczną wersją drugiej generacji Kangoo. Silnik potrafił wykrzesać z siebie 59 koni mechanicznych mocy, a dzięki akumulatorom o pojemności 33 kWh, zasięg Kangoo wynosił w przybliżeniu 270 kilometry. Takie parametry sprawiły, iż model ten został najpopularniejszym elektrycznym samochodem dostawczym w Europie.
Renault Kangoo – wymiary
Renault Kangoo trzeciej generacji, którego premiera odbyła się w 2020 roku, został zbudowany na całkowicie nowej płycie podłogowej. Wpłynęło to na wymiary auta w znaczący sposób – Kangoo stał się dłuższy (4486 mm), szerszy (1919 mm) i cięższy (1394-1505 kg). Pod względem designu można powiedzieć, iż ten kombiwan zdołał nadgonić stylistycznie inne modele Renault, lecz już w dniu premiery wyglądał on na trochę przestarzałego, szczególnie patrząc na linię boczną. Takich pojazdów nie rozlicza się jednak z wyglądu, a z użyteczności.
Renault Kangoo – dane techniczne najnowszej generacji
Kabina pasażerska i całe wnętrze pojazdu są teraz o wiele przyjaźniejsze dla ludzi, choć głównym celem Francuzów jest trafienie do firm budowlanych i osób potrzebujących uniwersalnego auta do przewozu materiałów.
Warto z pewnością wspomnieć o technologiach zawartych w nowym Kangoo. Jest ich bowiem więcej niż może się to na początku wydawać. System info-rozrywki, kamera cofania, system wspomagania ruszania pod górę czy czujnik światła i deszczu – może to robić wrażenie.
Renault Kangoo – gama silnikowa i spalanie
Przy zakupie nowego Renault Kangoo możemy wybrać aż pięć jednostek. Dwie z nich to silniki benzynowe o mocy 100 oraz 130 koni mechanicznych. Pozostałe to motory wysokoprężne dysponujące osiągami na poziomie 75, 95 oraz 115 KM. W przypadku benzyn, spalanie będzie wynosić 6,4-6,5l/100 km. Diesle zaś zmieszczą się w przedziale 4,9-5,6l/100 km w zależności od wybranego silnika. Warto również dodać, iż każda jednostka posiada turbodoładowanie.
Renault Kangoo – ceny aut nowych i używanych
Nowego Renault Kangoo jesteśmy w stanie zakupić już za 71 800 złotych. Z najmocniejszym silnikiem i największym możliwym udźwigiem, cena ta może podskoczyć do nawet 79-80 tysięcy złotych.
Samochody używane z najnowszej generacji są jeszcze niedostępne. Warto jednak pochylić się nad poprzednim wcieleniem Kangoo. Rozstrzał cenowy jest naprawdę spory – ceny II generacji mogą wahać się od 32 000 do nawet 45 000 złotych.