Jakie są wymiary, dane techniczne, spalanie oraz ceny Renault Trafic
Renault Trafic to jeden z najpopularniejszych przedstawicieli segmentu aut osobowo-dostawczych. W czasie swojej ponad 40-letniej historii został zakupiony przez niezliczone przedsiębiorstwa budowlane, transportowe, dostawcze, czy małe lokalne firmy, które potrzebowały ładownego samochodu do przewożenia towaru i sprzętu w obrębie swoich działalności.
Renault Trafic – geneza
Renault Trafic pokazał się światu w 1980 roku. Zadebiutował on jako 4, bądź 5-drzwiowy VAN lub furgon w zależności od potrzeb klienta. Oferował on pięć różnych jednostek - trzy benzynowe i dwa diesle. Najsłabsza z nich – benzyna - o pojemności 1.4 miała zaledwie 48 KM mocy. Pozostałe to jednostki 1.7 i 2.2, a w wypadku silników wysokoprężnych do dyspozycji były wersje o pojemności 2.1 i 2.5.
Pierwszy facelifting miał miejsce w 1989 roku i unowocześnił on wygląd dość przestarzałego już samochodu. Trafic był chętnie wybieranym modelem z racji na sporą liczbę konfiguracji. Mógł on służyć do przewozu nawet dziewięciu osób, sprzętu, materiałów lub wszelkich produktów, gdy zdecydowano się oddzielić część bagażową od kabiny.
Głównym problemem pierwszej generacji Trafica była konstrukcja, która w latach 90. nie należała do zbytnio nowoczesnych, ale mimo tego van od Renault wciąż był chętnie kupowany. Jego produkcja zakończyła się w 2000 roku.
Renault Trafic – wspólna historia z Oplem
Prawie połowa istnienia modelu Trafic jest ściśle powiązana z Oplem Vivaro, który był bliźniakiem modelu z Francji. Alians niemiecko-francuski zaowocował drugą generacja Renault Trafic, która do sprzedaży trafiła w 2001 roku, a w 2002 roku ta konstrukcja zdobyła zaszczytny tytuł samochodu dostawczego roku. Nowy Trafic był zdecydowanie bardziej nowoczesny, a ponadto został skrócony. Generacja ta była jednym z najchętniej wybieranych aut w swojej klasie aż do jej wycofania w 2014 roku, czyli po 13 latach produkcji.
Obecna generacja Renault Trafic zadebiutowała w 2014 roku i może pochwalić się czterema różnymi konfiguracjami długości oraz wysokości, a jeśli weźmiemy pod uwagę wszystkie opcje zabudowy, napędu itd., liczba dostępnych wersji wynosi aż 270. Nie można również zapominać o zestawie bliźniaczych modeli, składającym się z Opla Vivaro (do 2018 roku), Fiata Talento (do 2020), Nissana NV300 oraz Mitsubishi Express.
Renault Trafic – dane techniczne i wymiary
Najpopularniejszy Trafic drugiej generacji miał cztery różne długości. Wynosiły one kolejno 4782, 5038, 5182 i 5438 milimetrów. Wysokość mieściła się w zakresie 1966-2800 milimetrów, a masa własna nie przekraczała dwóch ton. W wersji VAN Renault Trafic pozwalało na podróż dla 9 osób, dlatego był to popularny wybór firm zajmujących się przewozem osób z Polski na zachód do Niemiec, Belgii, czy Holandii. W trzeciej generacji istniały dwie różne długości i wysokości. Wersja L1 miała długość niecałych 5 metrów, a L2 mogła pochwalić się 40 centymetrami więcej. Szerokość wynosiła 1971 bądź 2495 milimetrów.
Renault Trafic – gama silnikowa i napęd
Samochody używane drugiej generacji można znaleźć z zaledwie jedną jednostką benzynową. Jest to 16-zaworowy silnik o pojemności 2 litrów, który generował 120 koni mechanicznych. Znacznie większy jest wybór jednostek wysokoprężnych, wśród których do dyspozycji znajdowały się pojemności wynoszące 1.9, 2.0 i 2.5 litra, a moc oscylowała w przedziale 80-150 koni mechanicznych. W trzeciej generacji Renault kompletnie zrezygnowało z benzyny i dostępne są tylko jednostki dCi o pojemnościach 1.6 i 2 litrów.
Renault Trafic – ceny samochodów używanych
Renault Trafic drugiej generacji możemy znaleźć już nawet za 10 tysięcy złotych, jednak z racji na długi okres produkcji najdroższe egzemplarze są w stanie kosztować nawet o 30 tysięcy więcej. Szukając trzeciej generacji tego modelu należy przygotować się na ceny z zakresu 50-100 tysięcy.
Renault Trafic – ceny nowych samochodów
Koszt nowego, zwyczajnego Trafica to w zależności od wielkości oraz silnika wydatek z zakresu 85-125 tysięcy złotych. Za wersję combi należy przygotować już od 125 do nawet 160 tysięcy. Najdroższy jest luksusowy Spaceclass, który może służyć do komfortowego przewozu bądź jako miejsce noclegowe w terenie. Tutaj ceny zaczynają się od 175 tysięcy, a najdroższe egzemplarze to wydatek w wysokości nawet 220 tysięcy złotych.