Jakie są wymiary, dane techniczne, spalanie oraz ceny Renault Megane
Renault Megane przez ponad ćwierć wieku, bo tyle minęło od premiery pierwszej generacji, przeszło naprawdę długą drogę. Francuscy inżynierowie kombinowali z wieloma projektami, które były mniej lub bardziej udane. Najnowsze Megane jest jednak jednym z najlepszych i najchętniej kupowanych aut segmentu C, które może bez problemu konkurować z prawdziwymi hegemonami w tym sektorze rynku.
Renault Megane – historia modelu
Renault Megane pierwszej generacji swoją premierę miało w 1995 roku. Samochód z miejsca odniósł spory sukces i stał się jednym z najchętniej kupowanych nowych aut w Europie. W zdobyciu popularności z pewnością pomógł ogromny wybór rodzajów nadwozia – od hatchbacka, poprzez kabriolet, sedan czy coupe, na kombi kończąc.
Uniwersalność pod względem wersji stała się znakiem rozpoznawczym Megane, choć w następnych latach ograniczono trochę ilość rodzajów nadwozia. Niemniej druga generacja nadal występowała we wszystkich konfiguracjach z jednym wyjątkiem – coupe oraz cabrio zostało połączone w jeden wóz. Spora zmiana stylistyczna nie przeszkodziła drugiej generacji Megane w zdobyciu w 2003 roku tytułu Samochodu Roku.
O ile trzy pierwsze generacje wywoływały sporo kontrowersji związanych ze swoim wyglądem, najnowsze wcielenie Megane prezentuje się znakomicie. Zaprezentowane w 2015 roku, Megane IV zdobyło świetne opinie zarówno ekspertów, jak i użytkowników. Na świeży wygląd flagowca od Renault dobrze wpłynął również zeszłoroczny facelifting, dzięki czemu Megane nadal nie ma się czego wstydzić w kwestii swojego designu.
Ważnym czynnikiem prowadzącym Megane do sukcesu bez wątpienia była solidność wykonania, która niszczyła stereotypy o francuskich samochodach, wiele wersji nadwozia, a także okolicznościowe edycje sportowe. Nie wolno również zapominać o gamie R.S. – Renault Megane III oraz IV w tym wariancie było jednym z głównych powodów wzrostu popularności tak zwanych hot-hatchy.
Renault Megane – wymiary
Renault Megane to niezwykle zróżnicowany model, który w najnowszej generacji otrzymał nieco atletyczną i agresywną stylistykę. W zależności od naszych upodobań możemy wybrać wariant hatchback, kombi lub sedan. Co ciekawe, na papierze wersja sedan jest o kilka milimetrów dłuższa od kombi (4632 mm - 4626 mm). W normalnym użytkowaniu niewiele to jednak zmienia. Pozostałe wartości wynoszą 1814 mm w przypadku szerokości oraz 1443-1457 mm wysokości.
Renault Megane – dane techniczne oraz wyposażenie
Warto wspomnieć o systemach bezpieczeństwa i komfortu, które Renault zaimplementowało w nowym Megane. Niezwykle ciekawym rozwiązaniem jest pakiet Easy Drive, który ma za zadanie ułatwiać życie kierowcy. Dla przykładu, system Easy Pilot reguluje prędkość i odstęp od poprzedzającego samochodu w korkach i na autostradzie. Dzięki temu zawsze mamy pewność, że zachowujemy bezpieczną odległość od poprzedzającego nas auta. W pakiecie dostępny jest również aktywny tempomat, wyświetlacz head-up, asystent parkowania czy kamery 360 stopni.
W większym komforcie pomoże nam zaś pakiet Easy Life połączony z systemem Renault Connect. MULTI-SENSE pozwala na konfigurację oświetlenia wewnętrznego, asyst czy trybu jazdy, a cztery koła skrętne zmniejszają promień skrętu i poprawiają precyzję ruchu kierownicą. Nowe Megane jest więc naprawdę solidnie wyposażone w najnowsze technologie, które pomagają w codziennej jeździe we wszystkich warunkach.
Renault Megane – gama silnikowa
W aktualnej generacji występuje ogrom różnych jednostek napędowych. Warto jest więc wymienić chociaż te najciekawsze. Z pewnością można do nich zaliczyć hybrydę plug-in 1.6 E-Tech o mocy 160 koni mechanicznych, turbodoładowane 1.8 TCe zawarte w wariancie R.S. o mocy aż 300 koni, a także 1.3 TCe (159 KM).
Jeśli chodzi o spalanie, nie wygląda ono najgorzej według danych producenta, aczkolwiek wiele użytkowników skarży się na nadmierny pobór paliwa podczas dynamiczniejszej jazdy lub poruszania się po mieście. W zależności od silnika i wersji nadwozia, powinniśmy nastawiać się na spalanie w przedziale 6,3-13,5l/100 km. Górny pułap zawyża oczywiście wariant R.S.
Renault Megane – ceny aut nowych i używanych
Nowe Renault Megane jesteśmy w stanie kupić już od 75 900 złotych. Cena ta jednak dość szybko rośnie, by w przypadku wersji hybrydowej osiągnąć nawet 135 900 złotych. Wyczynowy wariant R.S. Trophy będzie nas za to kosztować minimum 176 900 złotych.
Na rynku wtórnym bez problemu znajdziemy już samochody używane z najnowszej generacji Megane. Egzemplarze z początku produkcji możemy kupić już za około 45 000 złotych.