Kia Sportage - jaki silnik wybrać?
Kia Sportage to bardzo ceniony SUV zarówno na rynku europejskim jak i światowym. Od początku cieszyła się dobrymi opiniami i spora popularnością. Jednak szczyt zainteresowania zakupem tego modelu osiągnęła dopiero w trzeciej generacji. W szczycie sprzedaży potencjalni kupcy musieli czekać na auta, nawet po kilka miesięcy. Model Kii Sportage trzeciej generacji charakteryzował się doskonałym wyglądem, dużą wygodą i przestronnością, a także dbałością o detale w wyposażeniu. Także mechanika stała od początku na bardzo wysokim poziomie, co także często chwalili sobie klienci. Jak zatem wyglądają kwestie silnikowe w Kii Sportage?
Kia Sportage – dane techniczne silników
Kia Sportage przez cały okres swojej produkcji oferowała wyłącznie bazowe propozycje silników o pojemności 1.6 litra i mocy 135 koni mechanicznych. Wszystko to zmontowane z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Ten sam model silnika trafił także do drugiej generacji, ale w odmianie dwulitrowej o mocy 166 koni mechanicznych. Co zastanawiające, to że silnik dwulitrowy pod względem osiągów prezentuje praktycznie identyczny poziom oraz spala bardzo porównywalne ilości paliwa. Z kolei wyróżnia go to, że znacznie lepiej daje się przystosować do montażu instalacji gazowej. Warto podkreślić, że wszystkie odmiany silników benzynowych sprawują się bez zarzutu, a jedyną awarią, która może zaskoczyć użytkowników będzie nadmiernie zbierający się nagar w kolektorze dolotowym. Kia Sportage zaproponowała również inne odmiany między innymi 1.7 CRDi o mocy 115 koni mechanicznych. W tej wersji modele występowały z sześciobiegową przekładnią biegów, ponieważ wersje automatyczne zarezerwowane były dla odmian dwulitrowych o mocy 136 oraz 184 koni mechanicznych. Warto zaznaczyć, że pomimo tego, że filtr cząstek stałych trafił do wszystkich modeli diesla, to nie zawsze w eksploatacji miejskiej się wypala.
Kia Sportage – który silnik wybrać?
We flagowym modelu Kii, jakim niewątpliwie jest Sportage nie można jednoznacznie odrzucić żadnego z silników. Dlatego też wybór odpowiedniej jednostki napędowej przede wszystkim uzależniony będzie od indywidualnych preferencji użytkownika. W odmianach benzynowych podstawową czynnością okazuje się wymiana płynów eksploatacyjnych. Z kolei w przypadku silników dieslowych trochę więcej będą kosztowały ewentualne koszty serwisowania. Niemniej wybór jednostki benzynowej czy dieslowej w zależności od indywidualnych preferencji klientów powinien spełnić pokładane oczekiwania. Dodatkowym atutem będzie stosunkowo niskie spalanie obu wariantów.
Zobacz również: Kia Sportage - SUV z Korei Południowej