Lexus GS - jaki silnik wybrać?

Lexus GS - jaki silnik wybrać?

Lexus GS jest średniej klasy samochodem osobowym, produkowanym w latach 1991 - 2020. Dwie pierwsze generacje oferowane były na rynku rodzimym pod nazwą Toyota Aristo. Po zakończeniu produkcji w 2020 roku, Lexus GS został zastąpiony w Europie najnowszą odmianą sedana ES o zbliżonych gabarytach. Za najpopularniejszą generację tego modelu uchodzi generacja trzecia, która występowała w kilku wersjach silnikowych - czterech benzynowych oraz jedną hybrydową, na rzecz której zrezygnowano z produkcji wariantu wysokoprężnego.

 

Silniki benzynowe Lexus GS

 

Podstawowy silnik benzynowy w Lexus GS to 3-litrowy model V6 o mocy 249 KM, który jest w stanie osiągnąć prędkość 100 km/h w niewiele ponad 7 sekund. Jednostka ta pracuje dość oszczędnie, jednak przy wysokich przebiegach wykazuje zwiększone zapotrzebowanie na olej. W takim przypadku wskazana może być wymiana pierścieni tłokowych. Innym modelem dla GS jest silnik V6 o pojemności 3,5 litra oraz mocy 307 KM, który stosunkowo rzadko znaleźć można na rynku wtórnym. Do 2008 roku w gamie dostępna była jednostka V8 4,3 l/300 KM, zapożyczona z wcześniejszej wersji. Model ten wyróżnia się brakiem wtrysku bezpośredniego, dużą trwałością i tolerancją dla zasilania LPG. Do odradzanych silników należy natomiast teoretycznie najmocniejszy wariant dla Lexus GS, czyli silnik V8 o pojemności 4,6 l oraz mocy 347 KM. Model ten zapewnia dobre osiągi, jednak jego zapotrzebowanie na paliwo jest zbyt wysokie. Lepiej też unikać wersji GS 300. Ich zaletą jest niska cena, jednak wykazują największą podatność na awarie.

   

Silniki hybrydowe Lexus GS

 

Hybrydowa wersja Luxusa GS przez długi czas nie miała żadnej konkurencji na rynku. 450h posiada wiele zalet jednostek benzynowych, włącznie z umiarkowanym zapotrzebowaniem na paliwo. W warunkach miejskich spada ono nawet do 10 l/100 km. Napęd hybrydowy o mocy 345 KM potrzebuje niecałych 6 sekund, aby osiągnąć prędkość 100 km/h. Zaletą jest też bezgłośna i płynna praca, wynikająca z połączenia z bezstopniową skrzynią biegów. Taka konstrukcja wymusiła niestety konieczność zmniejszenia bagażnika do 280 l, celem zapewnienia miejsca dla baterii trakcyjnych. Zestaw akumulatorów jest bardzo trwały, jednak może wymagać okresowych interwencji. Ewentualna regeneracja jest znacznie tańsza, niż kosztująca nawet kilkanaście tysięcy złotych wymiana. Regularnych kontroli potrzebuje również falownik układu hybrydowego, ze względu na skłonność do przegrzewania się. Wersja hybrydowa znacząco rekompensuje brak wariantu wysokoprężnego dla Lexusa GS.

 

Zobacz również: Lexus GS - samochód osobowy klasy wyższej

 

Lexus GS - jaki silnik wybrać?
Lexus GS - jaki silnik wybrać?
Lexus GS - jaki silnik wybrać?