Mercedes-Benz GLC - który silnik wybrać?
Mercedes-Benz GLC to osobowy SUV średniej klasy, produkowany od 2015 roku. Przyciąga wyglądem i wyposażeniem jak przystało na modele premium od Mercedesa. GLC mimo kompaktowych rozmiarów oferuje wystarczającą ilość dla pasażerów, jednak środkowy tunel sprawia, że osoba siedząca na środkowym tylnym fotelu może nie mieć zbyt dużo miejsca. Wnętrze jest przyjemnie wykończone, chociaż w początkowych modelach niektóre elementy nie były zbyt dobrze dopasowane. Dużym plusem jest szeroka skala regulacji foteli, przez co łatwo jest znaleźć ustawienie idealnie dopasowane do potrzeb podróżujących.
Gama silnikowa dla tego modelu obejmuje 2-litrowe jednostki benzynowe oraz 2,2-litrowe jednostki wysokoprężne. Oprócz tego w najnowszych wersjach mamy dostępne modele z napędem PHEV. Wszystkie silniki to modele czterocylindrowe z turbodoładowaniem, występujące w różnych stopniach mocy do nawet ponad 500 KM. Jednostki napędowe Mercedesa-Benz GLC mogą być łączone z 9-biegową automatyczną skrzynią biegów, bądź też 7-biegową w wariancie hybrydowym. Gama obejmuje zarówno bazowe odmiany tylnonapędowe, jak i czterokołowe 4Matic. Mając taką ofertę warto wiedzieć przed zakupem takiego modelu jak Mercedes GLC jaki silnik wybrać.
Mercedes-Benz GLC – silniki benzynowe
Najpopularniejsza jednostka benzynowa dla Mercedesa-Benz GLC to GLC 250, jednak nie jest ona szczególnie nowoczesna. Silnik 2,0 o mocy 211 KM zapewnia jedynie przeciętne osiągi, a przy tym cechuje się wysokim zużyciem paliwa. Na uwagę zasługuje natomiast poliftingowa, zelektryfikowana jednostka benzynowa 2,0 R4 turbo - dostępna w wersjach GLC 200/197 KM oraz GLC 300/258 KM. Silnik ten korzysta z instalacji 48 V, pozwalającej na jazdę ze stałą prędkością przy wyłączonym silniku. Najmocniejszy wariant tej jednostki posiada moc 245 KM oraz 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dzięki czemu pracuje bardzo miękko i cicho.
Do zalet tej wersji silnika GLC należy też wysoka wydajność, która nie spada nawet pod koniec skali obrotomierza oraz przy dużych prędkościach na autostradzie. Odmiana o mocy 245 KM sprawdza się zwłaszcza podczas jazdy drogami szybkiego ruchu, a także z dużym obciążeniem. Jedyną wadą jest brak 6 cylindrów.
Mercedes-Benz GLC – silniki diesla
Popularny silnik diesla w Mercedesie-Benz GLC to 2,1 litrowy OM 651 GLC 220 d/250, jednak jest to jednostka bardzo archaiczna. Przed laty była bardzo mocna, jednak już wtedy cechowała się niską kulturą pracy. W porównaniu do współczesnych silników wysokoprężnych, model ten nie oddaje mocy zbyt harmonijnie. Silnik Mercedesa GLC zmieniono przy okazji modernizacji, dlatego lepszym rozwiązaniem będzie nowsza wersja OM 654 dedykowana obecnej klasie E.
Na uwagę zasługuje również 6-cylindrowy turbodiesel 2,9 o mocy 330 KM, występujący w odmianie 400 d. Silnik ten jest bardzo mocny i oszczędny, ale kosztowny. Dla GLC 300 d Coupe jego cena wynosi od 232 tys. zł, a dla GLC 400 d Coupe nawet ponad 265 tys. zł. Zaletą tego modelu jest stosunkowo niskie zużycie paliwa. W przypadku spokojnej jazdy pozamiejskiej, przy dodatnich temperaturach oraz średniej prędkości 64-68 km/h około 5-6 l/100 km. Na autostradzie zużycie sięga 8 l/100 km, natomiast przy gęstym ruchu w mieście maksymalnie 8,8 l/100 km.
Mercedes-Benz GLC – opinie
Ten model Mercedesa nie doczekał się zbyt wielu negatywnych opinii pomimo kilku ładnych lat na rynku. Ceniony jest za komfort czy trwałość. Jeśli chodzi o wnętrze to najwyżej oceniane jest wyciszenie i przestrzeń dla podróżujących. Najwyższe noty Mercedes GLC zdobywa za funkcjonowanie skrzyni biegów, mało awaryjny silnik z całym układem jezdnym czy trwałą i odporną na korozję karoserię. Jednym słowem jest to bardzo udane i świetnie prezentujące się auto, które na tle konkurencji można kupić za niewielkie pieniądze.