Mercedes-Benz GLE - który silnik wybrać?
Mercedes-Benz GLE jest osobowym SUV-em wyższej klasy, produkowanym od 2015 roku. Obecnie na rynku sprzedawane są pojazdy drugiej generacji tego auta, dostępne od 2019 roku. W gamie jednostek napędowych znajdują się silniki zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne.
Silniki benzynowe Mercedes-Benz GLE
W momencie premiery rynkowej, bazowym silnikiem benzynowym Mercedesa-Benz GLE był sześciocylindrowy model 3,0 l o mocy 367 KM z turbodoładowaniem. Motor ten rozpędza się do 100 km/h w 5,7 s, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 500 Nm. Istotną zaletą pozostaje niskie zużycie paliwa, zwłaszcza przy tak dużej masie pojazdu, wysokiej mocy oraz sporych osiągach. W przypadku spokojnej jazdy, spalanie nie przekracza 7 l/100 km. Przy bardziej dynamicznych podróżach, zużycie sięga 9 l/100 km. Na autostradzie silnik potrzebuje co prawda nawet 11,8 l/100 km, jednak i tak jest to bardzo dobry wynik przy prędkości 140 km/h. Zaletą tej jednostki jest również cicha i spokojna praca przy 2000 obrotach na minutę, a także stosunkowo niski koszt pakietu dodatkowego wyciszenia wnętrza. Silnik ten występuje również w wariancie hybrydowym EQ Boost, wspomaganym 48-wolntową instalacją elektryczną. Rozwiązanie to zapewnia dodatkowe 22 KM mocy, dzięki czemu poprawia osiągi oraz przyczynia się do oszczędności. Zaletą tego modelu jest wysoka moc w całym zakresie obrotów, pozwalająca na szybką i komfortową jazdę. Z wprowadzonych później silników benzynowych dla Mercedesa-Benz GLE, na uwagę zasługuje 3-litrowa jednostka o mocy 435 KM dedykowana wersji AMG 53. Jeszcze większą moc zapewnia wariant AMG 63 S 4Matic, czyli potężny 4-litrowy V8 z 612 KM.
Silniki diesla Mercedes-Benz GLE
Początkowo oferta diesli dla Mercedesa-Benz GLE była dość ograniczona. Podstawę stanowił czterocylindrowy silnik 2,1-litrowy o mocy 204 KM lub 258 KM. Wszystkie jednostki wysokoprężne standardowo wyposażano w automatyczną przekładnię 9-biegową 9G-Tronic. W obecnej gamie diesli dla Mercedesa-Benz GLE, na szczególną uwagę zasługuje czterocylindrowy, 2-litrowy model o mocy 245 KM oraz momencie obrotowym 500 Nm. Jednostka ta przyspiesza do 100 km/h w 7,2 sekundy. W przypadku jazdy z mniejszą liczbą pasażerów, zyskać można szczególnie dobre osiągi. Mocniejszym dieslem jest sześciocylindrowa wersja 3-litrowa, występująca w modelach 350 d oraz 400 d. Pierwszy z wariantów posiada moc 272 KM i 600 Nm momentu obrotowego, natomiast drugi rozwija aż 330 KM oraz 700 Nm. Model 350 d jest tańszy, a przy tym dostępny we wszystkim wersjach wyposażenia. Wersja 400 d występuje wyłącznie w najwyższej klasie AMG Line Premium Plus.