Mercedes-Benz klasy C - jaki silnik wybrać?

Mercedes-Benz klasy C - jaki silnik wybrać?

Mercedes-Benz klasy C to samochód osobowy, dostępny na rynku od 1993 roku. Obecnie produkowana jest czwarta generacja tego modelu, która zadebiutowała w 2014 roku. Największą popularność w Polsce zdobyła generacja trzecia - W204, występująca w bardzo szerokiej gamie silników benzynowych oraz wysokoprężnych. Łącznie oferowano aż 30 różnych odmian jednostek dla tego modelu. 

 

Silniki benzynowe Mercedes-Benz klasy C

 

Silniki benzynowe dla Mercedesa klasy C W204 to przede wszystkim podstawowe jednostki czterocylindrowe, występujące w wersji z doładowaniem kompresorem mechanicznym (M271KE) lub z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa (M271DE). Te pierwsze nadają się do zasilania LPG. Ich wadą jest tendencja do rozciągania łańcucha rozrządu, jednak w przypadku szybkiej reakcji na awarię można uniknąć dość kosztownej wymiany. Problemy z rozrządem występowały również w silnikach V6, jednak w nowszych konstrukcjach zostały wyeliminowane. Jednostki z rodziny M272 do 2011 roku miały pojemność 2,5, 3,0 oraz 3,5, a po modernizacji jedynie 3,5. Silniki te przeznaczone są przede wszystkim dla koneserów, ponieważ sporo palą i nie są znacznie szybsze od wersji 1,8 z turbo. Do polecanych jednostek benzynowych dla Mercedesa klasy C trzeciej generacji należy 1,6 M274 o niskim zużyciu paliwa, a także topowy 6,2 V8 AMG. Ten ostatni posiadał 457 koni mechanicznych i bardzo dużą pojemność, dzięki czemu uznawany był za zdecydowanie najmocniejszą propozycję w linii W204. 

 

Silniki diesla Mercedes-Benz klasy C

 

Gama silników wysokoprężnych dla Mercedesa klasy C W204 jest bardziej ograniczona od benzynowych. Jednostki te dzielą się na czterocylindrowe oraz sześciocylindrowe. Dość dużą popularność zyskał najstarszy z dostępnych modeli, czyli 2,1 OM646. Jego kultura pracy jest stosunkowo niska i zużywa on sporo paliwa, jednak dobrze znosi nawet bardzo duże przebiegi. W 2009 roku zastąpiono go nowymi silnikami OM651 w wersji 220 i 250 CDI. Jednostki te cechują się wysoko awaryjnością wtryskiwaczy piezoelektrycznych Delphi, dlatego z czasem wymieniono je na lepsze jakościowo odpowiedniki Boscha. W modelach wyprodukowanych po 2012 roku problem przestał więc występować. Silniki OM651 charakteryzują się specyficznym umiejscowieniem rozrządu, innym niż w OM646. Nie występuje on z przodu, tylko od strony sprzęgła. Jednostki diesla V6 dla Mercedesa-Benz klasy C pracują bardzo płynnie i zapewniają dobre osiągi, jednak posiadają dość problematyczny filtr DPF. Ich wadą jest też wysoki koszt części zamiennych.

 

Zobacz również: Mercedes klasy C - już dostępny na polskim rynku

 

Mercedes-Benz klasy C - jaki silnik wybrać?
Mercedes-Benz klasy C - jaki silnik wybrać?
Mercedes-Benz klasy C - jaki silnik wybrać?