Kia EV6

Nowoczesność i Ekologia: Oto Kia EV6

Kia EV6 to 5-osobowy, w 100% elektryczny SUV typu crossover, w którym płynnie połączono luksus ze sportowym aspektem. Przyjrzyjmy się bliżej temu, co ma do zaoferowania ten elektryk z wyższej półki cenowej i czego naprawdę możesz się spodziewać jako właściciel Kia EV6.

Kia EV6 to jeden z najbardziej oczekiwanych elektryków

Kia EV6 pojawiła się na rynku w 2021 roku i od tego czasu stała się jednym z najbardziej oczekiwanych i zaawansowanych technologicznie pojazdów elektrycznych na rynku. Nie inaczej jest w modelu z 2024 roku.

Kia EV6

Wszystko to dzięki dużemu zasięgowi wynoszącemu między 394 km a 528 km, mega szybkim ładowaniu w technologii 800V, oraz mnogość wykończeń i konfiguracji do wyboru. Jeśli chodzi o rozmiar akumulatora, to w standardowym modelach instalowany jest akumulator o pojemności 58 kWh. W Wersjach RWD, oraz AWD, oraz GT akumulator ma rozmiar 77,4 kWh. Dodajmy do tego futurystyczny wygląd i fantazyjnie wyglądające wnętrze, z zaskakującą ilością użyteczności, a otrzymamy crossovera, który jest uniwersalny i wielozadaniowy.

Wygląd EV6 – czyli futurystyczny i aerodynamiczny design

Kia EV6 przez swój futurystyczny wygląd może wyglądać jak pojazd przeznaczony do eksploracji kosmosu, niemniej jednak samochód wygląda absolutnie oszałamiająco! Na wstępie warto podkreślić, że EV6 ma wiele wspólnego z Hyundaiem IONIQ 5 i nie bez powodu. Oba samochody mają wspólną platformę, oraz podobny jest system informacyjno-rozrywkowy. Jednak fizycznie te dwa pojazdy są zupełnie inne.

Kia EV6

EV6 wygląda znacznie bardziej sportowo. Jest też znacznie większa niż to wygląa na pierwszy rzut oka. Ten samochód waży prawie 2,1 tony, znacznie więcej niż dwusilnikowa Tesla Model 3, a nawet nieco więcej niż Tesla Model Y. Złudne wrażenie wynika z tego, że wszystkie elementy stylistyczne mają na celu uczynienie EV6 bardziej aerodynamicznym. Nawet lusterko wsteczne jest zwężone na jednym końcu, aby zapewnić swobodny przepływ powietrza. Nic więc dziwnego, że EV6 ma współczynnik oporu powietrza na poziomie 0,28. Wyróżniają się także cicho zamykające się drzwi, oraz generalnie można poczuć, że zastosowane komponenty są wysokiej jakości. Wadą jest jednak to, że w przeciwieństwie do większości elektryków, EV6 nie jest dostarczany z żadnym przewodem ani sprzętem do podłączenia do domowego gniazdka. 

Jak prezentuje się Kia EV6 wewnątrz?

Kabina EV6 emanuje atmosferą wyrafinowania, technologii i komfortu. Warto jednak zauważyć, że pomimo futurystycznego wyglądu, EV6 jest nadal intuicyjny dla osób przyzwyczajonych do obecnego sposobu działania samochodów, dzięki np. fizycznemu pokrętłu. Fotele są bardzo wygodne, nawet podczas długich podróży i dobrze wspierają ciało. Wielu użytkownikom do gustu może przypaść szeroka konsola środkowa między przednimi fotelami, która dodatkowo jest ciekawie podświetlona. Bagażnik Kia EV6 oferuje imponującą pojemność 490 litrów, do której należy dodać przestrzeń pod przednią maską, około 50 litrów w wersjach z napędem na tylne koła i 20 litrów w wersjach z napędem na wszystkie koła. Podsumowując, materiały wykończeniowe, wygląd wewnętrzny i obsługa elementów sterujących stoją na najwyższym poziomie, jak przystało na samochód z wyższej półki cenowej.

Kia EV6

Multimedia w EV6

Model ten jest wyposażony w dwa 12,3-calowe panoramiczne ekrany dotykowe. Ekran nad kierownicą wyświetla dane na temat stanu pojazdu, prędkość i tak dalej, a drugi znajdujący się tuż po lewej stronie ekran to system multimedialny. Jest to w zasadzie ten sam ekran, który można znaleźć w innych Kiach, co jest świetną wiadomością, ponieważ jest to jeden z lepszych systemów informacyjno-rozrywkowych. Menu jest dobrze przemyślane i intuicyjne, dzięki czemu proste zadania, takie jak zmiana stacji radiowej, są łatwe i co najważniejsze, ekran nie laguje.

Kia EV6

Podobać może się również funkcja ekranu dzielonego w proporcji 60/40, która pozwala na przykład jednocześnie wybierać piosenki i mieć podgląd na nawigację. Oprócz tego podobać może się również umieszczenie bezprzewodowej ładowarki do telefonu tuż przy łokciu na konsoli środkowej. System obsługuje także Apple CarPlay, a także Android Auto. Dodatkowo wersje GT-Line i GT są wyposażone w wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością.

Nie wszystko jest jednak dotykowe! Pod centralnymi nawiewami powietrza znajduje się panel przycisków, z których jeden służy do sterowania klimatyzacją i do regulacji głośności.

Kia EV6

W Kia EV6 nie brakuje systemów wspierających kierowcę

Każdy EV6 jest standardowo wyposażony w automatyczne hamowanie awaryjne z wykrywaniem rowerzystów i pieszych, asystenta utrzymania pasa ruchu, oraz adaptacyjny tempomat (Highway Driving Assist) z funkcją zatrzymywania się i ruszania. Dostępny jest także system ostrzegania o martwym polu i ruchu poprzecznym z tyłu oraz automatyczne hamowanie tyłem.

Dodatkowo model GT-Line wyposażony został system Highway Driving Assist 2, który automatycznie zmienia pas ruchu oraz uczy się i dostosowuje do indywidualnego stylu jazdy.

Jak jeździ się EV6? Wrażenia z jazdy

Kia EV6 ma wiele cech, które pasują do standardów pojazdów elektrycznych: natychmiastowy moment obrotowy, nisko położony środek ciężkości i samochód ten jest niesamowicie cichy – chociaż można włączyć sztuczne, futurystyczne dźwięki.

Niemniej jednak auto to nie oderwie Ci głowy od szyi, gdy przyciśniesz do podłogi pedał gazu - nawet w znacznie mocniejszych wersjach z napędem na wszystkie koła. Samochód rozsądnie dozuje moc, aby zapobiec buksowaniu kół, oraz aby poprawić właściwości jezdne, co może być minusem w tych momentach, kiedy chcesz pochwalić się tym, co potrafi Twój nowy samochód, ale ostatecznie jest to lepsze dla wydajności i płynniejszej jazdy.

Chociaż EV6 z pewnością ma nisko położony środek ciężkości i lepiej wchodzi w zakręty niż typowy SUV, to daleko temu modelowi do osiągów samochodów sportowych pod tym względem.

Kia EV6

Jak zwykle w tego typu samochodach z napędem elektrycznym, można wybierać między różnymi programami jazdy, typu „Eco”, „Sport” lub „Normal”. Dodatkowo istnieje czwarty program do jazdy po asfalcie o niskiej przyczepności, przydatny w okresach zimowych. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, standardem jest 8 poduszek powietrznych.