Opel Adam - najmniejszy Opel
Adam to najmniejszy samochód produkowany przez Opla i należy do General Motors. Pierwsze oficjalne zdjęcie Adama zostało dostarczone przez producenta w lipcu 2012 roku i zadebiutowało na Paris Motor Show w październiku. Sprzedaż samochodów rozpoczęła się na początku 2013 roku. Adam jest dostępny tylko jako 3-drzwiowy hatchback. Cechą wyróżniającą Adama jest oddzielenie dachu od reszty ciała. Efekt ten uzyskuje się głównie poprzez osobne malowanie dachu. Co ciekawe, przednie i tylne światła Adama wykonane są w całości z diod LED. To nowość w najmniejszym sektorze motoryzacyjnym. Chociaż diody elektroluminescencyjne zwiększają koszty produkcji, tego typu lampy pozwalają zaoszczędzić sporo paliwa. Diody LED można wykorzystać również do oświetlenia sufitu samochodu.
Dodatkowe wyposażenie obejmuje opcję „gwiaździstego” sufitu. To rozwiązanie znane z najbardziej luksusowych samochodów lub indywidualnie modyfikowanych samochodów. Warto również wspomnieć, że Opel Adam jest wyposażony w podgrzewaną kierownicę we wspomnianej powyżej standardowej konfiguracji, co również jest całkowicie nowatorskie w najmniejszym segmencie aut. Jeśli chodzi o urządzenia, ciekawym (seryjnym) rozwiązaniem jest możliwość połączenia systemu multimedialnego Adama z telefonami komórkowymi wyposażonymi w oprogramowanie Android oraz Apple iOS. Komunikacja odbywa się przez Bluetooth. W oparciu o skróconą platformę Corsy w przyszłości, Adam oferuje trzy podstawowe poziomy dekoracji: Jam, Glam i Slam. Można dla nich wybierać różne rodzaje pakietów oraz dodatki i modyfikacje. Wśród nich jest dwukolorowe nadwozie wspomnianego Małego Opla.
Najtańszy Opel Adam jest standardowo wyposażony w dwie przednie i tylne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, ABS, ESP, system wspomagania ruszania pod górę, komputer pokładowy, elektryczne szyby, elektryczne i podgrzewane lusterka wsteczne, radio, skórzaną kierownicę, klimatyzację i koła, z 16-calowe felgi. Obecnie dostępne są trzy wersje dwóch silników benzynowych. Silnik główny to 4-cylindrowy silnik o pojemności 1,2 l. Ten silnik serii EcoFLEX ma moc 70 KM przy 5600 obr/min i maksymalnym momencie obrotowym 115 Nm. Gwarantuje prędkość maksymalną 165 km/h i przyspieszenie do 100 km/hw 14,9 sekundy. Lepsze osiągi zapewnia większy silnik o pojemności 1,4 litra, dostępny w wersjach 87 i 100 KM. W obu wersjach maksymalna moc dostępna jest przy 6000 obr./min. Obie wersje mają maksymalny moment obrotowy 130 Nm przy 4000 obr./min. W mocniejszej wersji Adam osiągnął prędkość 185 km/h i jechał z prędkością 100 km/h po 11,5 sekundy. Zużycie paliwa przez silnik wynosi 5,3-5,5 litra/100 kilometrów. Dzięki zestawowi start-stop ich objętość spalania zostaje zmniejszona o około 0,3-0,4 litra/100 kilometrów.