Opel Mokka

Opel Mokka - jaki silnik wybrać?

Opel Mokka to stosunkowo młody i nieduży crossover, który posiada muskularną sylwetkę. Od momentu pierwszej produkcji, wręcz szturmem podbił serca klientów całej Europy. Warto podkreślić, że Opel Mokka był pierwszym tego rodzaju eksperymentem niemieckiego producenta w aspekcie stworzenia mniejszego crossovera.

Sylwetka Mokki mimo upływu czasu wciąż pozostaje świeża. Jest wręcz bojowa i nastawiona na rywalizację. W środku jest bardzo dużo miejsca, tak samo w części bagażowej. Ponadto bardzo bogate wyposażenie wnętrza tego crossovera sprawia, że do dziś jest jednym z pierwszych wyborów kierowców jeżeli chodzi o crossovery. Jednak co przygotował niemiecki producent w kwestii mechanicznej? W końcu warto wiedzieć decydując się na zakup modelu takiego jak Opel Mokka jaki silnik wybrać.

 

Opel Mokka – dane techniczne silników

W przypadku Opla Mokki co może na pierwszy rzut oka zaskakiwać to na pewno to, że najsłabszy silnik w benzynie ma jednocześnie największą pojemność. Jest to wolnossący 1.6l/115 KM silnik z pięciobiegową przekładnią. Z kolei jednostka 1.4 turbo dostępna jest w dwóch wariantach przekładni oraz napędem na cztery koła. Posiadał on moc 140 KM, a później dołączona została również wersja 120-konna.

W czasie liftingu wprowadzony został również do masowej sprzedaży silnik benzynowy, który posiadał bezpośredni wtrysk paliwa. Jednostka 1.4. DIT o mocy 152 KM cieszyła się niską awaryjnością i dużą wydajnością. Z kolei dla miłośników rozwiązań dieslowych można zarekomendować Mokkę 1.7 CDTI o mocy 130 KM oraz 1.6 CDTI o mocy 135 KM. Należy podkreślić, że opcje dieslowe charakteryzowały się bardzo przyjemnym poziomem spalania, a w połączeniu z niską awaryjnością podbiły serca klientów. Pod względem wykończenia silniki tego modelu naprawdę wypada nieźle, a w zestawieniu z jej ceną końcową, nawet podstawowych wersji prezentuje się bardzo przyzwoicie.

 

Opel Mokka – popularne usterki

Opel Mokka od początku był zdecydowanie udanym modelem. Do dziś kierowcy, którzy posiadają ten samochód nie zgłaszają większych wad. W odniesieniu do kosztów, jakie trzeba ponieść, trzeba zwrócić uwagę na turbodiesle, ponieważ to one pochłoną największą ilość budżetu. Po przejechaniu około 200 tysięcy kilometrów do wymiany będzie sprzęgło.

W wersjach z jednostkami benzynowymi zdarzają się jednak dość często pęknięcia kolektorów ssących. Niemniej ceny zarówno w serwisie jak i na rynku wtórnym są bardzo przystępne jak na nowoczesne auto. Zatem porównując awaryjność względem ceny auta, a także ewentualnej wymiany części zamiennych, model Mokka będzie bardzo dobrym wyborem jeśli szukamy porządnego auta w konkurencyjnej cenie.