Peugeot 207 - jaki silnik wybrać?

Peugeot 207 - jaki silnik wybrać?

Peugeot 207 to samochód ceniony za korzystną relację ceny do jakości. Jaką wersję silnikową polecają jednak kierowcy, a jakie nie są optymalnym wyborem z uwagi na usterki i awaryjność?

 

Peugeot 207 - wybór silnika 

 

Peugeot 207 to wersja dobrych samochodów miejskich, które na rynek trafiały w latach 2006 - 2012. Sama marka cieszyła się sporym uznaniem, podobnie jak model 207. Choć nie jest on tak nowoczesny jak np. wersja 206, ale w środku posiada znacznie więcej miejsca i cieszy się uznaniem z uwagi na prostą konstrukcję, w tym m.in. tylne zawieszenie w postaci belki skrętnej. 

Jeśli chodzi o wersje nadwozia, to Peugeot 207 ma ich cztery. W tej kwestii warto wskazać, że wśród 3 i 5-drzwiowych hatchbacków, a także kombi i coupe-cabrio, to właśnie silniki benzynowe uważane są za dość awaryjne. Są to zwłaszcza starsze modele, z paskiem rozrządu, czyli: 1.4/73 KM, 1.4 16V/88 KM oraz 1.6 16V/109 KM, które nie są polecane przez kierowców. Ich zdaniem, kiedy chcemy, by samochód posłużył przez dłuższy czas, warto wziąć pod uwagę zakup jednostki starszej generacji, a wersje takie jak VTi i THP uważane są za dość wadliwe. Dotyczy to przede wszystkim nietrwałości rozrządu napędzanego przy użyciu łańcucha. Wadliwy jest również sam łańcuch i jego napinacz. W trakcie jazdy dość szybko niszczą się też krzywki wałka rozrządu. 

Jeśli chodzi o jednostki THP to wśród kierowców panuje przekonanie, że mają one niechlubną opinię, związaną z częstymi awariami turbosprężarek i przypadkami spalania oleju. Z kolei, jeśli weźmiemy pod uwagę turbodiesel, to w tym zakresie wersja 1.4 przegrywa z 1.6 HDi, który pali niewiele więcej, ale w zamian jazda jest znacznie bardziej komfortowa. Warto tu dodać, że wersja 1.6 HDi, dostępna w dwóch "opcjach"  silnika: 90/109 KM (do 2009 r.) i 92/112 KM (od 2009 r.) jest najczęściej polecana przez kierowców. Przemawia za tym brak awarii, a jeśli już pokusić się o wskazanie jakichś przykładów, to mogą to być np. problemy z osprzętem, które nie są jednak kosztowne w naprawie. 

Jeśli szukamy dobrej wersji silnika w Peugeocie 207 to poleca się starsze odmiany benzynowe, z rozrządem napędzanym paskiem, lub też ewentualnie VTi/THP z udokumentowaną wymianą łańcucha rozrządu. Dobrą opinią cieszą się również diesle, niezależnie od ich pojemności i mocy. Nie poleca się jednak wybierania najtańszych ofert, gdyż te mogą mieć ukryte koszty dodatkowe, które trzeba będzie ponieść już na początku.

 

Peugeot od lat tworzył dobre samochody na potrzeby jazdy miejskiej i opinie co do tego nie zmieniły się. Warto jednak wziąć pod uwagę sugestie kierowców jeśli chodzi o wybór konkretnego rodzaju silnika, by móc cieszyć się długą i komfortowa jazdą bez awarii.

Peugeot 207 - jaki silnik wybrać?
Peugeot 207 - jaki silnik wybrać?
Peugeot 207 - jaki silnik wybrać?