Opel Mokka to niewielki model Opla
Mokka to niewielki model Opla, który zadebiutował na rynku podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2012 roku. Wkrótce ruszyła produkcja tego samochodu. Na rynku amerykańskim Opel Mokka nazywa się Buick Encore, w Wielkiej Brytanii Vauxhall Mokka. Bliźniaczy model Mokki to Chevrolet Trax. Mokka jest nieco niższa od większej Antary i należy do grupy małych SUV-ów. Niemieckie samochody konkurują i tak dalej z Nissanem Juke. Największą zaletą tego małego Opla jest jego nadwozie. Przejrzyste, wytłoczone błotniki i bardzo małe szyby sprawiają, że samochód wygląda na mocniejszy niż jest w rzeczywistości. Przednie reflektory nawiązują do innych modeli niemieckiej firmy należącej do General Motors, a chromowana osłona chłodnicy stara się nadać Mokce prestiżu.
Jak na tak małą konstrukcję, przestrzeń wewnętrzna jest bardzo przestronna. W szczególności pasażerowie na tylnych siedzeniach zauważą dużo miejsca na nogi. Wynika to z wysokiej konstrukcji nadwozia, która pozwala pasażerom siedzieć prościej niż w samochodzie o normalnej wysokości nadwozia. Mokka ma też 356-litrową walizkę i 19 pudełek do przechowywania. W Polsce Mokka dostarczany z trzema jednostkami napędowymi. Dwa z nich to silniki benzynowe, a jeden to silniki turbodiesel. Podstawowy silnik benzynowy to silnik wolnossący o pojemności 1,6 litra i mocy KM, a Opel wyposażony jest w system start-stop (inne silniki również mogą być wyposażone w ten system). Jednostka napędowa jest wyposażona tylko w pięciobiegową manualną skrzynię biegów i napęd na przednie koła.
Nowoczesne silniki o pojemności 1,4 litra mają lepsze osiągi przy pomocy turbosprężarek. Maksymalna moc urządzenia to 140 KM. Silnik jest używany tylko w połączeniu z sześciobiegową manualną skrzynią biegów z napędem na cztery koła. Klienci, którzy wybiorą Opla Mokkę wyposażonego w 1,7-litrowy 130-konny silnik wysokoprężny, mają największy wybór pod względem układu napędowego i skrzyni biegów. W tym przypadku można wybierać między manualną i automatyczną skrzynią biegów oraz napędem na przód i tył.