Opel Vivaro to model małych pojazdów transportowych
Vivaro to model małych pojazdów transportowych i małych autobusów produkowanych przez niemiecką firmę Opel w fabryce samochodów Luton w Wielkiej Brytanii od 2001 roku. Opel Vivaro to techniczny bliźniak Renault Trafic i Nissana Primastar. Samochód zadebiutował w 2001 roku. Charakteryzuje się piękną sylwetką, co nie jest powszechne w samochodach dostawczych. Charakterystycznym elementem stylistycznym samochodu jest wypukły dach na wysokości przedziału pasażerskiego. Całość wygląda jak mały garb z przodu auta. Pojazd posiada różnorodne warianty nadwozia, takie jak samochody dostawcze i minibusy oraz podwozie jezdne. W wersji pasażerskiej Vivaro oferuje Combi (najtańsza i najgorsza wersja), Tour i Life.
Opel ma proste i praktyczne wnętrze oraz przejrzystą deskę rozdzielczą. W wersji pasażerskiej jakość materiału jest nieco lepsza, a dotyk bardziej komfortowy. W wariancie transportowym plastik jest twardszy, ale jest też bardziej odporny na uszkodzenia i łatwiejszy do czyszczenia. Przednie fotele są wygodne, a siedzenia przestronne, co zapewnia dobry komfort podróży. Ponadto przód i boki są bardzo dobrze widoczne z wnętrza pojazdu. Widok z tyłu zależy od wersji samochodu, którym jeździ kierowca. Jeśli nazywa się to blachą, jest mniejszy niż wersja pasażerska.
Przez pierwsze pięć lat Vivaro sprzedawano z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym. Silnik benzynowy ma pojemność 2,0 litra i moc 120 KM. Z drugiej strony, silnik wysokoprężny ma pojemność 1,9 litra i jest dostępny w wersjach 82 koni mechanicznych i 100 koni mechanicznych. Od 2003 roku pod maską Vivaro montowany jest 2,5-litrowy turbodoładowany silnik wysokoprężny o mocy 135 KM.
W 2006 roku samochód został zmodernizowany. Obejmuje karoserię i wnętrze oraz silnik. Zmieniono zderzak na nadwoziu, a przód został lekko przeprojektowany. Wewnątrz znajdują się nowe materiały dekoracyjne. Wnętrze jest też lepiej wyciszone. Jednostka benzynowa pozostała bez zmian, ale jej moc została zmniejszona o 3 KM w związku z dostosowaniem do nowych norm emisji. Z drugiej strony, 1,9-litrowy diesel został wycofany i zastąpiony nowszym 2-litrowym silnikiem. Występuje w dwóch wersjach mocy – słabsza ma 90 KM, a mocniejsza ma 114 KM. Najmocniejszy silnik w serii Opel Vivaro to 2,5-litrowy turbodoładowany silnik wysokoprężny. Pomimo zastosowania filtra cząstek stałych silnik został wzmocniony. Jego aktualna moc to 146 KM.