Ford Escape – kompaktowy SUV spoza Europy

Ford Escape – kompaktowy SUV spoza Europy

 

Historia marki Ford

Marka Ford Motor Company już w roku 1911 miała swoją pierwszą fabrykę. To właśnie stamtąd pochodzi pierwszy samochód, który przyniósł Fordowi rozgłos, czyli model A. Pojazd ten nie był jednak przeznaczony dla ogółu, a tylko dla wybranego segmentu odbiorców, co nie w pełni satysfakcjonowało ambitnego i wizjonerskiego Forda. Z pomocą przyszli ponownie inwestorzy, z pomocą których udało się stworzyć model T dla tak zwanych „zwykłych ludzi”. Po raz kolejny był to zarazem strzał w dziesiątkę, jak i bardzo udany projekt auta, który cieszył się olbrzymim zainteresowaniem. 

Obecnie marka Ford jest jedną z najlepiej postrzeganych i ma w swojej bogatej kolekcji wiele aut, które cieszą się niesłabnącym powodzeniem, pomimo że wyprodukowano je dekady temu. Designerskie auta Ford kojarzą się z komfortową jazdą, przystępną ceną, a także udogodnieniami, które będą pasować każdemu, kto patrzy na te pojazdy także przez pryzmat ich praktyczności.  Do najpopularniejszych modeli Forda można zaliczyć np. takie samochody osobowe, jak: Mustang, Focus, Mondeo, Fiesta, czy Kuga. 

Ford Escape – samochód dla różnych odbiorców

Pierwsza generacja Forda Escape pojawiła się w sprzedaży w roku milenijnym, jednak z początku wyłącznie w krajach Azji i w Australii. Gdzieniegdzie Ford Escape znany był bardziej jako Ford Maverick – produkowany nieprzerwanie do roku 2007, a w Azji nawet do 2012 roku. Ford Escape to SUV osobowy o kompaktowej formie, przeznaczony dla klasy średniej. 

Druga generacja z kolei pojawiła się zaraz po tym, jak producent skończył wypuszczać pierwszą, czyli w roku 2007. Ford Escape II trafił jednak wyłącznie do Stanów Zjednoczonych. W Europie proponowano zamiast Escape II Kugę. Model ten doczekał się wersji hybrydowej, która trafiła na rynek rok po wypuszczeniu pierwszego Escape drugiej generacji. W Polsce Ford Escape nie cieszy się zbytnią popularnością, ale też i nie ma zbyt wielkiego wyboru – by go kupić na ogół trzeba pofatygować się na amerykańską giełdę samochodową. 

Trzecia wersja Escape także powstała z myślą o Amerykanach – osoby mieszkające w Stanach, mogły kupić ten model od roku 2011. Z kolei Europejczykom pozostało cieszyć się drugą wersją Kugi, która miała być swego rodzaju zamiennikiem Escape na Starym Kontynencie. Kuga różni się od amerykańskiego Escape przede wszystkim swoją sylwetką – jest bardziej opływowa, z wyraźnymi, agresywnymi wykończeniami. 

Czwarta generacja Forda Escape inna niż poprzednie

Ponownie Escape IV trafił na rynek USA, co miało miejsce po raz pierwszy w roku 2019. Wyróżnia się od poprzednich edycji swoją płytą, którą trzeba było dopasować do wyższej i bardziej przestronnej konstrukcji. Odpowiednikiem Escape cztery w Europie jest trzecia generacja Forda Kugi

Czy Ford Escape jest ekologiczny?

Jeśli weźmie się pod uwagę modele, które są wyposażone w silnik o pojemności 6,5 litra, nie można powiedzieć, żeby były wzorem do naśladowania pod względem emisji CO2. Średnio taki Ford Escape generuje nawet *162 g/km CO2, co znacznie przekracza dopuszczalne normy 95 g/km CO2, które przyjęto dla samochodów osobowych. 

 

Ford Escape – kompaktowy SUV spoza Europy
Ford Escape – kompaktowy SUV spoza Europy