Opel Vivaro

Opel Vivaro - jaki silnik wybrać?

Opel Vivaro - jaki silnik wybrać?

Debiutujący w 2001 roku Vivaro przykuł uwagę kierowców. Odważna stylizacja przedniej części nadwozia z bardzo charakterystycznym łukiem na dachu, ukazywała nową generację vanów. Brak większych zmian Vivaro na przestrzeni wieloletniej produkcji, jedynie udowadniał użytkownikom, że nie trzeba zmieniać tego, co dobrze funkcjonuje. Opel Vivaro właściwie od momentu produkcji uplasował się na wysokim miejscu w rankingu aut w swoim segmencie. Jednak jak sprawowały się różne warianty silników i co najważniejsze – decydując się na model taki jak Opel Vivaro jaki silnik wybrać?

 

Opel Vivaro – dane techniczne silników

Początkowo w Oplach Vivaro oferowano silniki wolnossące o pojemności 2.0 litra i mocy 120 KM. Jednym z bardzo widocznych, a w zasadzie odczuwalnych niedociągnięć tych silników był moment obrotowy, który nie powalał na kolana, a w efekcie osiągi samochodu były bardzo przeciętne. Z kolei jednostka turbodiesla 2.5 dCi/DTI posiadająca moc 135 KM zalicza się już grona wydajniejszych i dynamicznych silników. Warto zaznaczyć, że ta jednostka posiada już filtr cząstek stałych i odpowiedni osprzęt, który składał się z turbosprężarki ze zmienną geometrią. Takich elementów brakuje w modelach wysokoprężnych 1.9, co mocno ogranicza ich dynamikę. W ten sposób auto mimo przeciętnego spalania jak na swoje gabaryty uniemożliwia dynamiczną jazdę, co w przypadku dłuższych tras jest sporym problemem dla kierowców. Jednak wybór jednostek dieslowych cieszy się nadal znacznie większym zainteresowaniem, właśnie chociażby z uwagi na turbosprężarkę i niższe koszty taknowania.

 

Zobacz także: Jakie są wymiary, dane techniczne, spalanie oraz ceny Opel Vivaro

 

Opel Vivaro – zalety

Rodzinny, przestronny, pakowny to jedne z najważniejszych cech, jakie określają Opla Vivaro. Van niemieckiego producenta jest niezwykle odporny na trudy eksploatacji w przewozie wielodzietnej rodziny czy transport w firmie – jego konstrukcja umożliwia stworzenie aż 40 wersji nadwoziowych, a w wersji rodzinnej daje bardzo, ale to bardzo dużą przestrzeń do pakowania bagaży. Co ciekawe konstrukcja Vivaro umożliwia również zabudowę kempingową.

Z tyłu modelu zastosowano pionowe światła, które umożliwiają otwarcie drzwi na pełną szerokość, a dzięki temu mamy duży otwór do przestrzeni ładunkowej lub bagażowej w zależności od wybranej wersji. Wnętrze jest stosunkowo komfortowe, mamy funkcjonalny kokpit, dużo schowków i oczywiście przestrzeń zarówno dla kierowcy jak i pasażerów.

Doskonała odporność auta na ciężkie warunki, a przy tym komfortowa jazda w trasie i niskie spalanie w przedziale 6-7 litrów/100 KM daje nam bardzo ciekawe rozwiązanie na rynku dużych samochodów.

 

Opel Vivaro – popularne usterki

Popularne usterki w tym modelu nie ominęły mimo wszystko silników diesla. Wielu użytkowników, zwłaszcza jeśli chodzi o używane modele Vivaro, skarżyło się na nagłe gaśnięcie auta oraz trudności z jego późniejszym odpalaniem. Dołączając do tego zaniki mocy, początkowo był to duży problem. Jednak modernizacje oraz liftingi pozwoliły w jakimś stopniu na zniwelowanie tych usterek. Niemniej częstymi problemami w obu wariantach napędu były problemu z uszkodzeniami czujnika położenia wału czy awariami świeć żarowych.

Należy jednak zaznaczyć, że wysokokonna opcja dieslowa zapewnia odpowiednie osiągi, równocześnie mało paląc. Opel Vivaro na pewno jest funkcjonalny i wytrwały, gotowy do pracy w bardzo ciężkich warunkach, co stanowi jego największe zalety.