Peugeot 107 - jaki silnik wybrać?
Peugeot 107 to samochód uważany za tani w eksploatacji. Warto, jednak wskazać które wersje silnika są, zdaniem użytkowników, najbardziej optymalne do jazdy w mieście oraz w trasie i jak wyglądają koszty eksploatacji. Oto przegląd dostępnych wersji silników Peugeota 107 i wskazanie zdecydowanego lidera jeśli chodzi o wybór silnika.
Silniki benzynowe oraz silniki Diesla Peugeot 107 - porównanie dostępnych modeli
Peugeota 107 jest uważany za dość prostą wersję samochodu, by nie powiedzieć, że oszczędną w formie. Jeśli cenimy sobie auto tanie w eksploatacji i idealne na codzienne dojazdy do pracy to trudno wskazać na lepszy model na rynku. A jaki silnik jest najchętniej polecany przez kierowców?
Jeśli chodzi o opinie i porównanie silników benzynowych oraz diesel to wśród użytkowników zdecydowanie lepiej wypadają silniki benzynowe - 1.0 12V 68KM 50kW oraz 1.0 VTI 68KM 50kW. Pierwszy z nich cieszy się największą renomą. Użytkownicy jako atut wskazują przede wszystkim oszczędność jeśli chodzi o części wymienne do silników. W tej kwestii należy podkreślić, że to właśnie silnik 1.0 12V 68KM 50kW jest najczęściej polecany w tej wersji Peugeota. To właśnie ta wersja jest uważana za solidną stronę samochodu. Silnik, który, co ciekawe, swój pierwowzór posiada w Toyocie Yaris II generacji, zapewnia małe spalanie przy 68 koniach mechanicznych. Pomimo faktu, że pracuje dość głośno użytkownicy zgodnie wskazują, że w warunkach miejskich spala zaledwie ok. 4,5 do 5,5 litrów paliwa.
Wśród innych argumentów, które przemawiają za wyborem wersji Peugeota z silnikiem benzynowym 1.0 12V 68KM 50kW przemawia również tylko jeden tłumik - tzw. końcowy oraz brak złącza elastycznego i tłumika środkowego. Jeśli chodzi o eksploatację to koszty są tu znacznie niższe i auto można zaliczyć do tanich samochodów miejskich. Pierwsze wersje, które weszły na rynek, czyli modele dostępne od 2008 roku uważane były za wręcz bezawaryjne. Obecnie, z uwagi na wytrzymałość silnika wskazuje się na możliwość przejechania nawet do 300 tys. Atutem posiada również prostą konstrukcję, w tym m.in. wygodną przepustnicę mechaniczną z linką.
Wśród dostępnych na rynku modeli Peugeota 107 największą popularnością cieszą się wersje z silnikiem 1.0 12V 68KM 50kW, które zdaniem użytkowników wykazują dobry stosunek jakości do ceny i sprawdzają się w przestrzeni miejskiej oraz jako samochody idealne w trasę dzięki małemu spalaniu. Kierowcy wskazują też na niskie zużycie benzyny: minimalnie jest to 5,0 litra a maksymalnie - 6,0, przy czym minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe wynosi nawet 4,0 litra/100 km.