Peugeot 3008 - opinie
Nabywając samochody używane typu Peugeot 3008, koniecznie zastanówmy się dwa razy nad wyborem silnika. Niektóre wersje są niestety awaryjne i prawdę powiedziawszy, nie nadają się do niczego. W tego typu egzemplarzach to właśnie one najczęściej zawodzą.
Peugeot 3008 - ogólnie
Samochody marki Peugeot produkowane są stosunkowo od niedawna, bo od 2009 roku. W 2017 roku II generacja tego modelu uzyskała status Samochodu Roku, co jest niemałym osiągnięciem. Pierwsza generacja 3008 w porównaniu do drugiej nigdy nie odniosła sukcesu. Peugeot 3008 jest to egzemplarz zdecydowanie praktyczny, dlatego właśnie warto zastanowić się nad jego zakupem. Bardzo dużym plusem jest przestronność auta i to, że siedzimy w nim wysoko.
Dane techniczne Peugeot 3008
Peugeot 3008 uważany jest za szczyt komfortu. Nie bez powodu, spełnia on bowiem wymagania nawet najbardziej roszczeniowych kierowców. Samochód ten został wyposażony w nadwozie typu hatchback. 3008 posiada napęd na 4 koła lub napęd przedni. Jego maksymalna moc wynosi od 110 do 200 KM, co daje nam możliwość osiągnięcia prędkości od 181 do 207 km/h. Ten model Mercedes posiada silnik o pojemności od 1199 do 1997 cm3. Porusza się na benzynę bądź diesla, a także w konfiguracji benzyna-prąd i diesel-prąd.
Wady i zalety Peugeot 3008
Jeśli chodzi o spalanie w Peugeot 3008, to zależy ono od tego, jaką wersję silnika wybierzemy. Wynosi ono średnio od 3,8 do 7,1 na 100 km – nie jest raczej wysokie. Samochód ma bagażnik o pojemności maksymalnej 1482 litrów. Peugeot 3008 został wyposażony w panoramiczny dach w dodatkowym wyposażeniu, które można dokupić. Mówiąc szczerze, robi on naprawdę ogromne wrażenie. Problemy mogą zacząć się wtedy, gdy kupimy wersję z turbodieslem 1.6 Hdi, ponieważ mają one nieszczelne podkładki pod wtryskiwaczami. Natomiast jeśli chodzi o jednostki THP, są one ściśle powiązane z awariami rozrządów łańcuchowych. Te silniki benzynowe spalają olej, a ich turbosprężarki nie są najlepszej jakości. Jak to w Peugeotach bywa, użytkownicy zgłaszają uwagi dotyczące trwałości układu hamulcowego.