Skoda Rapid - opinie
Kupując samochody używane, musimy liczyć się z tym, że w niektórych wersjach silnikowych usterki będą zdarzały się znacznie częściej, niż byśmy sobie życzyli. Żeby uniknąć rozczarowań związanych z ciągłymi wizytami u mechanika, powinniśmy dokładnie sprawdzić historię serwisową danego pojazdu przed jego zakupem.
Skoda Rapid - liczy się przestrzeń
W tym modelu jak to w Skodach bywa, kokpit nie zachwyca swoim designem. Jest on po prostu poprawny zarówno pod względem ergonomicznym, jak i stylistycznym. Ten egzemplarz oferowany przez firmę Skoda nie należy niestety do najlepiej wyposażonych zwłaszcza, jeśli mówimy o jego bazowej wersji. Oczywiście w bogatszych wersjach było ono o wiele lepsze. Nowsze egzemplarze zostały wyposażane już m.in. w pakiety systemów bezpieczeństwa. Niestety niezależnie od tego, jaką wersję Rapida wybierzemy, musimy liczyć się z bardzo przeciętnej jakości materiałami wykończeniowymi i dochodzącymi z deski rozdzielczej postukiwaniami.
Skoda Rapid - informacje ogólne
Skoda Rapid jest to auto klasy niższej średniej, które producent zaopatrzył w nadwozie typu hatchback i silnik o pojemności od 999 do 1598 cm3 mający moc od 75 do 125 KM. Jego produkcja trwała od 2012 do 2019 roku. Jeśli chodzi o prędkość tego samochodu, to możemy nim osiągnąć maksymalnie do 208 km/h. Model Rapid ma dość niskie spalanie, ponieważ wynosi ono od 3,8 do 5,9 l na 100 km. Skoda Rapid posiada napęd przedni i porusza się dzięki benzynie bądź dieslu. Samochód może mieć do 4,5 metrów długości.
Wady Skoda Rapid
Używana Skoda Rapid bez wątpienia będzie miała widoczne ślady eksploatacji wewnątrz kabiny – szczególnie na plastikach. Jest to normalne w tych modelach ze względu na jakość ich wykończenia. W tym modelu przy większych prędkościach we znaki daje się słabe wyciszenie wnętrza. W zależności od tego ile lat od produkcji samochód ma już za sobą, mogą pojawiać się problemy ze strony układu kierowniczego czy zawieszenia. Może dochodzić także do rozciągnięć łańcuchów rozrządu, awarii środka smarnego w egzemplarzach ze skrzyniami DSG oraz sprzęgieł i dwumasowego koła zamachowego.