Mimo iż od prawie 2 dekad nie mamy w produkcji swojej marki to rozlokowane są u nas fabryki czołowych producentów samochodów
Wiadomości motoryzacyjne
Według sprzedaży najbardziej popularne marki wśród samochodów ciężarowych to DAF, Man, Volvo i Scania. Samochody dostawcze to zdecydowanie Renault i Fiat
Aktualnie z racji podnoszenia norm emisji spalin i to nie tylko w samochodach ciężarowych wielu producentów duży nacisk kładzie na rozwój technologii i jak najszybsze przejście całkowicie na produkcję samochodów z silnikiem spalinowym na samochody elektryczne
Po raz pierwszy można było zapoznać się z autem osobowym segmentu C produkowane pod nazwą Honda Accord w roku 1976. Pierwsza generacja ukazywała się w sprzedaży do roku 1981, a Accord II od tego roku do 1985.
Pierwszy model Forda Rangera ukazał się na rynku w roku 1982, jako auto osobowe typu pickup średniej wielkości. Z początku samochód był znany wyłącznie w krajach Ameryki Północnej, gdzie był jednym z najbardziej przystępnych cenowo samochodów produkowanych w tamtym czasie.
Najpierw Ford Puma był modelem typowo sportowym, który ukazał się w roku 1997 i przeznaczony dla klienta z Europy. Tym, czym wyróżniała się pierwsza Puma, były liczne opcje dodatkowe, m.in. aż pięć różnych wariantów silników.
Ford Mustang, zanim trafił po raz pierwszy do sprzedaży, w roku 1964, zaprojektowano aż cztery prototypowe modele, by stanowił dobrą konkurencję dla Chevroleta Corvette. Pierwszą generację Mustanga produkowano do roku 1973, a od kolejnego roku do 1978 w salonach był dostępny Mustang II.
Pierwsza generacja Forda Mondeo była produkowana od roku 1993 do roku millenijnego. W ciągu tych lat pojawiły się wersje z różnymi nadwoziami, czyli Mondeo I typu sedan, hatchback oraz model z nadwoziem typu kombi.
Kuga to samochód typu SUV, który po raz pierwszy był dostępny w sprzedaży w roku 2008 jako auto z segmentu C. Producent zaprojektował Kugę z myślą o odbiorcach z Europy – model ten wyparł z niektórych krajów Starego Kontynentu inny samochód ze stajni Forda, czyli Maverick.
Badania wykazały, że samochody elektryczne są po prostu przyjazne dla środowiska, ponieważ podczas poruszania się emitują mniej gazów cieplarnianych i zanieczyszczeń powietrza w odróżnieniu od samochodów z silnikami spalinowymi. Uwzględniając proces ich produkcji i związane z tym zanieczyszczenia, w tym pozyskanie niezbędnych surowców do budowy akumulatorów jak lit lub kobalt, nadal łącznie ilość nieprzyjaznych dla środowiska zanieczyszczeń jest niższa niż gdybyśmy korzystali z samochodów do tej pory uznawanych za tradycyjne pod kątem zastosowanego napędu.