Suzuki GS
Suzuki GS to seria motocykli pochodzących od producenta Suzuki Motor Corporation. Dla tej marki była to pierwsza linia, która oferowała czterosuwowe silniki w dwukołowcach.
Suzuki GS to seria motocykli pochodzących od producenta Suzuki Motor Corporation. Dla tej marki była to pierwsza linia, która oferowała czterosuwowe silniki w dwukołowcach.
Pierwszy motocykl serii GS został zaprezentowany w 1976 roku. GS750 posiadał czterocylindrowy silnik. Był on fundamentem konstrukcyjnym dla następców, aż do czasu pojawienia się modelu GSX-R. To, co charakteryzuje ten motocykl, to: dwa tylne amortyzatory, przedni hamulec tarczowy oraz zamontowanie silnika na podwójnej ramie. Użytkownicy wypowiadali się pozytywnie o pracy tego dwukołowca, który technologicznie przewyższał współczesnych sobie konkurentów. Bliźniaczy model GS400 posiadał silnik o pojemności 423 cm3. W kolejnych latach pojawiły się warianty o pojemności 550 cm3.
Przez lata marka Suzuki wyprodukowała przeróżne modele swoich motocykli należących do serii GS. Wszystkie zyskiwały sporą popularność, a prowadziła do tego konstrukcja dwukołowców, która przekładała się na szersze przeznaczenie pojazdów. Silniki motocykli z kategorii GS posiadały bowiem pojemności od 125 cm3 do 1150 cm3.
Główną przyczyną zmiany nazwy serii było zastosowanie przełomowej technologii. Producent zdecydował się na zamontowanie chłodzenia powietrzno-olejowego o nazwie SACS.
Dla serii GS najważniejsze są: dwa zawory na cylinder, łożyska toczne z wałami korbowymi, wałki rozrządu w głowicy DOHC W 1980 roku nastąpił przełom i postanowiono zastosować silnik o pojemności 1100 cm3. Pojawiły się nowe głowice wytworzone technologią Twin Swirl Combustion Chamber (TSCC). To przyczyniło się do powstania późniejszej serii GSX.
Do serii GS należały silniki z dwoma i czterema zaworami na cylinder (w obu Amerykach). W pozostałych zakątkach świata tylko silniki dwuzaworowe na cylinder należały do tej kategorii.