Dacia Duster to kompaktowy SUV produkowany przez rumuńską markę od 2010 roku. Od 2017 roku na rynku jest dostępna jego druga generacja. Choć może to wielu zdziwić, ten model jest liderem wśród budżetowych SUV-ów nie tylko w Polsce, ale i w Europie. Słowem kluczowym jest wersja budżetowa – Duster jest skierowany dla osób, które nie przywiązują zbyt mocnej uwagi do estetyki wnętrza czy detali stylistycznych, tylko dla tych, którzy potrzebują funkcjonalnego i taniego samochodu. Sam zakup tego modelu Dacii na tle innych SUV-ów jest niskim kosztem, ceny napraw również są niewielkie. Dodając do tego fakt, że ten rumuńsku SUV dobrze sobie radzi także poza asfaltowymi drogami czyni z niego auto, któremu faktycznie warto dać szansę. Model ma wszystko czego potrzebujemy w samochodzie, ma świetny stosunek jakości do ceny, a nowe wersje mogą pochwalić się w końcu atrakcyjnym i nowoczesnym wyglądem. Bez względu na to, czy interesują Cię nowa czy też używana Dacia Duster, na naszej stronie znajdziesz liczne oferty sprzedaży, dzięki którym znajdziesz model dopasowany do Twoich potrzeb.
Dacia Duster FAQ:
Jakie jest średnie spalanie Dacii Duster?
Dacia produkuje aktualnie jedne z najtańszych samochodów dostępnych na rynku i zapewne dlatego nowe modele rumuńskiej marki są aktualnie tak popularne. Jeżeli jednak kupujemy już tanie auto, z pewnością liczymy, że będzie ono tanie w eksploatacji, w tym także w kwestii spalania. Jak w tym aspekcie prezentuje Dacia Duster?
Oczywiście, jeżeli chcemy zaoszczędzić jak najwięcej, najlepiej spojrzeć najpierw na ofertę silników diesla. Tak naprawdę niezależnie od wariantu mocowego i rodzaju (możemy wyróżnić jednostki dCi i Blue dCi) poziom zużycia paliwa będzie na naprawdę niskim poziomie 5-6 litrów na 100 kilometrów.
W przypadku silników benzynowych sprawa również wygląda naprawdę dobrze – najmniejsze i najsłabsze jednostki będą mogły zejść ze spalaniem nawet poniżej 7 litrów, podczas gdy te mocniejsze będą zahaczać o granicę 7,5l/100 km. Wartym odnotowania jest fakt, że niektóre jednostki możemy wyposażyć w instalację LPG – 1.6 115 KM spala około 9 litrów gazu na 100 km.
Jaki silnik wybrać Dacii Duster ?
W przypadku drugiej generacji Dacii Duster, w wersji przed liftingiem byliśmy w stanie znaleźć ogromną wręcz liczbę różnych jednostek napędowych. Wraz z faceliftingiem jednak gama silnikowa została na szczęście uproszczona, dzięki czemu nie ma aż takiego rozdrobnienia, a klienci nadal są w stanie znaleźć coś idealnie skrojonego na własne potrzeby.
Zacznijmy od dieslowego rodzynka w tym zestawieniu. Jest to jednostka Blue dCi o pojemności 1,5 litra. Nie cechuje się ona wyborną mocą, lecz 115 koni mechanicznych to wartość raczej wystarczająca do nawet pozamiejskich wojaży.
Gama motorów benzynowych jest za to o wiele mocniej rozbudowana i warto jest ją wziąć po lupę. Najsłabszy silnik TCe o pojemności zaledwie jednego litra jest w stanie wykrzesać z siebie 90 KM. Mocniejsza jednostka o pojemności 1.3 litra oferuje zaś już moc 130 lub 150 koni mechanicznych. Na bazie litrowej jednostki możemy również dobrać fabryczny wariant LPG – w tym wypadku otrzymujemy 100 KM.
Jakie są opinie o Dacii Duster?
Oceniając Dacię Duster oczywiście trzeba brać poprawkę na cenę i rzeczywiście w takim przedziale cenowym trudno jest znaleźć lepszy samochód typu SUV. Jeżeli jednak weźmiemy pod uwagę całą kategorię SUV-ów segmentu C, może już niestety nie być tak kolorowo, choć Duster nigdy nie był i nie będzie mocnym rywalem dla droższej konkurencji.
Zacznijmy jednak od tego, co w tym aucie robi dobre wrażenie. Przede wszystkim... cena, ale to już ustaliliśmy. Za nią jesteśmy w stanie otrzymać wydajne i oszczędne silniki. Wrażenie jak na tę cenę może robić też świetny projekt wnętrza pod względem ergonomii, a także bezawaryjność. Dużo osób chwali układ kierowniczy, lecz można znaleźć równie wiele głosów mówiących o tym, że nie jest on najlepszy.
Co zaś jest największym minusem Dustera? Do wykończenia wnętrza użyto tanich materiałów, choć trzeba przyznać, że są dobrze spasowane. Napęd na przednią oś jest naprawdę mierny (najlepiej wybrać AWD), a skrzynia biegów lubi naprawdę często płatać figle.
Jakie są wymiary Dacii Duster?
Dacia Duster jak na SUV-a segmentu C jest samochodem stosunkowo niewielkim. 4341 mm długości, 1804 mm szerokości oraz 1693 mm wysokości to wymiary, które w tej kategorii samochodów nie są niczym specjalnym, a mogą ona uchodzić nawet za dosyć małe. Dzięki temu jednak masa własna auta nie jest za duża i wynosi ona zaledwie od 1160 kilogramów do 1294 kilogramów, co pozwala również na wykrzesanie więcej z jednostek napędowych.
Biorąc pod uwagę, iż Duster jest plasowany w segmencie C-SUV, bagażnik ma naprawdę mały. 376 litrów to wartość bardziej godna hatchbacka i to naprawdę niezbyt dużego. Po złożeniu kanapy jednak pojemność wzrasta do 1478 litrów, co jest już całkiem dobrym rezultatem. Niskie i równe zwisy sprawiają, że bryła trzyma swój kształt bardzo dobre, a bardzo duży jak na segment C-SUV prześwit o wielkości 21,7 centymetra sprawia, że z Dusterem nie powinniśmy się bać żadnych przeciwności na drodze – nawet tej nieutwardzonej.
Jakie są ceny Dacia Duster?
Dacia Duster w kilka lat stała się jednym z najpopularniejszych samochodów w Europie. Świetne kampanie promocyjne, solidność, ciekawe rozwiązania oraz, co chyba najważniejsze, bardzo przystępna cena to najważniejsze powody tego stanu rzeczy. Ile więc może kosztować obecnie Dacia Duster nowe? Podstawowa edycja tego auta to obecnie mały koszt – 66 600 złotych za SUV-a to bardzo dobra cena. Możliwości Dustera możemy jednak mocno rozszerzyć, a maksymalny koszt zakupu tego auta może nas hipotetycznie wynieść do 99 200 złotych.