Nienaganny technicznie, zwarty i bez wycieków, luzów na żadnym elemencie.
Ekonomiczny, dynamiczny (i wraz ze słabszym 1.2, jedyny w gamie bezproblemowy) silnik 1.4 95 KM zblokowany z 6 biegową skrzynią.
Kupiłem pod koniec 2021 wyłącznie dla frajdy - tył wersji 3 drzwiowej przypomina Bravo I, jedno z młodzieńczych marzeń, które to niestety są już nieliczne i mocno przeorane. Pojeździłem, miło mnie zaskoczył, wręcz polubiłem, więc zamiast od razu sprzedać, przetransferowałem do narzeczonej do Warszawy, która to używała go sporadycznie (mniej niż 3000 km w ostatnim roku).
Aby user experience było pełne, został mocno doinwestowany, m. in. nowy rozrząd, akumulator, układ wydechowy i kilka elementów zawieszenia (sworznie, jeden wahacz), remont klimatyzacji i parę drobiazgów, jak pneumatyczne podnośniki maski (takie "premium" u Fiata)
Nowe całoroczne opony Dębica Navigator 3 z 2021, założone w połowie 2022, do 3000 km przebiegu.
Łącznie 2500 plus i nie potrzebuje żadnych napraw, blacharka zdrowa.
Nie znalazłem śladów napraw powypadkowych, poprzedni właściciel wspominał coś o lakierowaniu jednych z drzwi po sprowadzeniu samochodu do PL/ zakupił go w autoryzowanym salonie Fiata.
Klima, elektryczne szyby i lusterka, funkcja wspomagania City i niespodziewanie przyzwoite audio. Kierownica obszyta skórą przez poprzedniego właściciela, gdyż oryginalny materiał szybko się przeciera.
Auto w żadnym aspekcie nie sprawia wrażenia zmęczonego technicznie, oglądałem ich sporo i jest wyraźnie powyżej średniej jak na przebieg.
Kto powinien się zainteresować?
Poszukujący użytkowego, dosyć uniwersalnego środka transportu ekonomicznego pod każdym względem (spalanie, ceny części i prosty serwis), również jako pierwsze auto. Co ważne, spełniając normę EURO 4, wjedzie do stref czystego transportu przynajmniej do 2028.
Pomimo niskiej wartości - to już współczesny samochód, którym można wyjechać w dłuższą podróż; jest stabilny i dzięki 6. biegowi, całkiem znośny przy większych prędkościach na autostradzie Oczywiście raczej dla jeżdżących bez sportowego zacięcia - choć w wyższym zakresie obrotowym naprawdę przyzwoicie przyspiesza, a zakręty bierze sprawnie, zawiecha i układ kierowniczy są jednak przesunięte w stronę komfortu.