Alfa Romeo Giulia - jaki silnik będzie niezawodny?

Alfa Romeo Giulia - jaki silnik będzie niezawodny?

Alfa Romeo Giulia to włoski samochód osobowy przedstawiony opinii publicznej w 2015 roku. Do masowej produkcji elegancki sedan trafił rok później, by w krótkim czasie podbić serca entuzjastów szybkiej jazdy. Włoski projekt ma być konkurencją dla samochodów BMW z serii 3, Audi A4 czy też aut Mercedes-Benz klasy C. Gorący, włoski styl, przeplata się z klasą i wygodą prowadzenia. Pojazdy wyposażono w mocne jednostki napędowe, które potrafią dostarczyć sporej dawki adrenaliny podczas kierowania. Giulię uzbrojono zarówno w silniki benzynowe, jak i te korzystające z technologii Diesla. Przedstawiamy specyfikę poszczególnych jednostek napędowych i podpowiadamy, który wybór będzie najbardziej odpowiedni dla kierowcy szukającego niezawodnych komponentów napędowych.

 

Który silnik będzie najlepszy w przypadku wersji benzynowej?

 

Alfa Romeo Giulia została zaprezentowana w trzech wersjach benzynowych. Z technologii silników iskrowych korzysta silnik 2.0 Turbo, który w Giulii może występować w dwóch wariantach: 200 KM i 280 KM. Czterocylindrowy silnik benzynowy w słabszej wersji rozpędza się do setki w ok. 6,6 sekundy. Płynną pracę układu zapewnia ośmiobiegowa skrzynia biegów, która jednak dla mniej doświadczonych kierowców może być bardziej problematyczna w eksploatacji. W mieście samochód spala nawet 14 litrów na 100 km, wobec czego nie jest to najlepszy wybór dla osób ceniących sobie oszczędność na trasie. Mimo to jest to wciąż najbardziej ekonomiczna Giulia, jeśli pod uwagę silniki wykorzystujące benzynę.

 

Nieco inaczej będzie z mocniejszą jednostką: wzmocniony, turbodoładowany czterocylindrowiec 280 KM oferuje bardziej efektowne wrażenia, przy jednoczesnym braku oszczędności w codziennej eksploatacji. Silnik, mimo iż jest niezwykle paliwożerny, jak na niewielkie gabaryty samochodu, oferuje świetne przyspieszenie do setki - to tylko nieco ponad 5 sekund. Włoski producent przedstawił również samochód ze sportową jednostką V6 Bi-Turbo, jednak jest to typowo sportowy wybór. Więcej problemów będzie w przypadku poważnej awarii silnika: tutaj koszty mogą być niezwykle wysokie.

 

Wysokoprężne jednostki: czy w przypadku Giulii warto?

 

Giulia została wyposażona w trzy rodzaje 2.2 litrowych silników Diesla z palety MultiJet 2. Posiadają one kolejno: 150, 180 i 210 KM. Najniższa jednostka rozpędza się do 100 km/h w czasie ok. 8,5 sekundy. Jak można zauważyć, to prawie 2 sekundy dłużej, niż w analogicznym "benzyniaku". Znacznie lepiej radzi sobie kolejna, mocniejsza jednostka, skracając ten czas niemal o półtorej sekundy. Najlepsze osiągi posiada wysokoprężny silnik 210 KM, który może rozpędzać się nawet do 250 km/h i osiągać setkę w czasie 6,6 sekundy. 

 

W trasie samochód spala ok. 7 l/100 km. W mieście sytuacja wygląda znacznie gorzej: auto potrafi konsumować przeszło 13 litrów na takim samym dystansie. Silniki należą do mało awaryjnych. Giulia zajmuje wysokie miejsce w rankingu niezawodności samochodów klasy średniej, utrzymując wynik powyżej 95% braku awaryjności. Najczęstsze awarie dotyczą kwestii związanych z działaniem oświetlenia, zawieszenia czy układu hamulcowego.

 

 

 

Zobacz również: Alfa Romeo Giulia - powrót modelu

 

 

 

Alfa Romeo Giulia - jaki silnik będzie niezawodny?
Alfa Romeo Giulia - jaki silnik będzie niezawodny?
Alfa Romeo Giulia - jaki silnik będzie niezawodny?