Alfa Romeo Giulia - powrót modelu
Pierwotnie Alfa Romeo Giulia produkowana była w latach 1962 - 1978. Od 2016 roku mamy powrót modelu Giulia. Został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany w 105 rocznicę powstania marki Alfa Romeo. Prezentacja pojazdu miała miejsce w odnowionym muzeum w Mediolanie, a standardowa wersja pojazdu pokazana została rok później podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Giulia została zbudowana na bazie płyty podłogowej wykorzystywanej także w modelach Maserati.
Giulia otrzymała wyróżnienie amerykańskiego instytutu IIHS za najwyższy standard ochrony kierowcy i pasażerów w przypadku kolizji uzyskując w każdym z pięciu testów najwyższą notę. W Euro NCAP Alfa otrzymała także 5 gwiazdek. W latach 2016 - 2018 roku Alfa Romeo Giulia zdobyła pierwsze miejsce w polskiej edycji największego europejskiego plebiscytu motoryzacyjnego „Best Cars” organizowanego przez miesięcznik Auto Motor Sport.
W połowie 2020 roku zmieniono lampy tylne, grill-a i wprowadzono nowe aluminiowe felgi o rozmiarze nawet 21". We wnętrzu zmieniono kierownicę i konsolę środkową a na zamówienie fotele mogą zostać wykonane z karbonu (producentem jest Sparco). Wprowadzono system multimedialny z ekranem dotykowym 9", który dodatkowo prezentuje informacje takie jak cyfrowe stopery do pomiaru czasów okrążeń. Giulia ma system ADAS 2, czyli możliwość jazdy autonomicznej.
Alfa Romeo Quadrifoglio to najmocniejsza seryjnie produkowana Giulia wyposażona w podwójnie doładowany silnik V6 o pojemności 2,9 litra o mocy 510 KM. Silnik opracowało Ferrari, pochodzi on z Ferrari F154. Maksymalna prędkość 310 km/h, a przyśpieszenie nieco poniżej 4 sekundy. Wersja Quadrifoglio to m.in. otwory wentylacyjne na przednich zderzakach i wyloty powietrza w pokrywie silnika, a tył to cztery końcówki układu wydechowego oraz spojler. W marcu 2020 roku wprowadzono wersje specjalne GTA i GTAm z okazji 110 rocznicy powstania marki Alfa Romeo. W wersji GTA otrzymamy silnik o mocy 510 KM, natomiast w GTAm o mocy 540 KM.