Citroen C1 - jaki silnik wybrać?
Francuska marka Citroen przeżywa obecnie renesans sprzedaży najnowszych modeli marki Citroen. Jednak czy zawsze tak było? Jakie zmiany poprowadziły producenta marki do obecnych sukcesów? Obecne crossovery Citroena cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem. Jednak warto pamiętać, że w całej ofercie dostępne były również mniejsze modele, takie jak Citroen C1, który do dziś jest najmniejszym modelem francuskiej marki. Jego produkcja zaczęła się w 2005 roku, a nadwozie typu hatchback było najbardziej popularną marką. Napęd jak w większości Citroenów był na przednią oś. Z kolei silniki w Citroenie C1 były przede wszystkim nastawione na oszczędność.
Citroen C1 – oszczędny i dynamiczny
Małe gabaryty Citroena C1, gdzie waga wynosiła około 800 kg, pozwalały na bardzo dużą mobilność i dynamikę auta. Szczególnym zainteresowaniem cieszył się pośród kierowców miejskich. Mimo tego, że Citroen C1 należał do grupy aut stosunkowo tanich, nie oferując przy tym użytkownikom luksusowego wyposażenia, to oszczędność i dynamika auta rekompensowały te braki. Początkowo dostępne były dwie wersje silników, przy czym zdecydowanie lepszymi opiniami cieszył się benzyniak 1.0. ze wtryskiem wielopunktowym. Konkurent tak jak diesel 1.4. HDi z wysokoprężnym i bezpośrednim wtryskiem paliwa, często określany był jak wybór drugiej kategorii. Mimo że napęd diesla nie był bezpośrednio krytykowany, to jednak w 2008 roku, producent postanowił wycofać silnik diesla 1.4. HDi z masowej sprzedaży. Warto zaznaczyć, że różnice w spalaniu w obu wersjach napędu nie były zbyt duże, ponieważ silnik benzynowy spalał na trasie 4,1 litra, a silnik dieslowy 3,8 litra. Potencjalny uszkodzenia silnika tak samo w jednej, jak i drugiej wersji nie stanowiły wyśrubowanych kosztów naprawy. To z pewnością ogromna zaleta, ponieważ dostępność części zamiennych jest bardzo duża.
Citroen C1 – czy jest nadal warty uwagi?
Model Citroena C1 to przede wszystkim auto posiadające doskonałą, miejską charakterystykę. Niemniej może być także wygodnym autem do dalekich tras. Samochód jest bardzo dynamiczny, funkcjonalny, a jego poziom awaryjności jest bardzo niski. Tak samo w odniesieniu do elementów mechanicznych jak i wyposażenie wewnętrznego. Szczególnie ważnym atutem auta jest jego 3-cylindrowa jednostka o pojemności 1 litra, generująca moc 68 KM. Przy wspomnianych niewielkich gabarytach pozwala to na bardzo dynamiczną jazdę. Z pewnością wybór 1 litrowego silnika w napędzie benzynowym, spełni oczekiwania najbardziej mobilnych kierowców w mieście.
Zobacz również: Citroen C1 - najmniejsza klasa - segment A