Citroen Cactus - jaki silnik wybrać?
Citroen Cactus to samochód plasujący się w segmencie crossoverów. Pierwszy raz produkcja masowa miała miejsce w 2014 roku. Mimo tego, że Citroen Cactus określany jest mianem crossovera, to znacznie bliżej mu do miejskiego segmentu. Należy jednak zaznaczyć, że projektanci wykazali się bardzo dużą dawką wysublimowanego poczucia w zakresie estetyki auta. Z pewnością ten model Citroen przykuwa uwagę, ale również sylwetka pojazdu jest bardzo charakterystyczna dla francuskiego wzornictwa. Jednak to, co najważniejsze, a więc zawartość maski spełniła oczekiwania nabywców. Co skrywa Citroen Cactus pod maską?
Citroen Cactus – jaki silnik wybrać?
W prezentowanym modelu nie ma wielkiego wyboru w zakresie oferowanej gamy silników. W praktyce do wyboru są wyłącznie dwie jednostki, różniące się od siebie głównie mocą. W napędzie benzynowym jest to najpopularniejszy motor 1.2. PureTech o mocy od 82 do 131 KM. Z kolei wybór w silnikach dieslowych ogranicza się do silników 1.6. HDi oraz 1.5. HDi o mocy 99 i 102 KM. W najmocniejszej wersji można wybrać jeszcze moc 120 KM. Warto podkreślić, że także w egzemplarzach przedliftingowych, znajdują się te same jednostki silników, które różnią się od siebie w zasadzie mocą. Należy jednak zwrócić uwagę na spalanie, które także nie zachwyca. Auta niemal w każdej wersji charakteryzują się dość dużym zapotrzebowaniem na paliwo. Przykładowo w silniku benzynowym tak jak w 1.2. PureTech spalanie wynosi 6 litrów. Z kolei w silniku dieslowym tak jak 1.6. HDi spalanie plasuje się na 4,9 litra. Starsze wersje w aspekcie spalania są znacznie oszczędniejsze niżeli obecne wersji poliftingowe z 2017 roku. Wybór silnika w Citroenie Cactus najczęściej przypada na motory dieslowe. Czy są one w praktyce mniej awaryjne od benzynowych?
Citroen Cactus – usterki silnika
Citroen Cactus posiada kilka wad, gdzie niektóre z nich należą do grupy tych poważnych. Jedną z nich jest problem z elektroniką, co chyba jest już domeną i znakiem rozpoznawczym francuskich produkcji. Niemniej usterki mechaniczne są równie poważne. W silnikach PureTech bardzo często użytkownicy spotykają się z łuszczeniem paska rozrządu, któremu mimowszystko rzadko, aczkolwiek zdarza się zbliżyć do przebiegu, jaki zakładał producent. Jest to poważna wada, ponieważ posiadacze tego modelu muszą stosunkowo często wymieniać ten element, ponieważ w przeciwnym razie zerwanie paska rozrządu spowoduje duże wydatki na remont silnika. Jednak pomimo wspomnianych wad to crossover Citroena cieszy się nadal bardzo dużym zainteresowaniem.
Zobacz również: Citroen Cactus - samochód osobowy typu crossover