Ford Focus - wybór silnika

Ford Focus - wybór silnika

Solidny i niezawodny kompakt. Tak określany do dziś jest Ford Focus, który poza tym, że posiada bardzo szeroką gamę wersji nadwozia, to inne elementy składowe auta także są warte uwagi. Ford Focus bez wątpienia ma solidną pozycję na rynku motoryzacyjnym na całym świecie. Z kolei w Polsce od wielu lat nieustannie mieści się w ścisłej czołówce bestsellerów. Niezależnie od generacji, Ford Focus to doskonały samochód, posiadający świetne właściwości jezdne włącznie z możliwościami silników. Niewątpliwie silniki w Focusie to największa gratka dla miłośników marki.

 

Ford Focus – dane techniczne silników

 

W Fordzie Focusie nie warto szukać jednostek benzynowych w wersji turbo. Oczywiście z pominięciem wersji RS i  ST. Szczególnie polecane są jednostki 1.6l/1.8l oraz 2.0. W zasadzie można ocenić je jako pewniaki, które są niemal bezawaryjne. Jednak nie mogą się one równać z nowoczesnymi jednostkami EcoBoost w Fordzie Focusie trzeciej generacji. Tam doskonałym wyborem będzie jednostka o pojemności 1.6l w wersji o mocy 150 bądź 182 KM. Trwałość silników benzynowych EcoBoost na testach jak i w opinii użytkowników  recenzowana jest w samych superlatywach. Oszczędność spalania i bezawaryjność silników, także duża wygoda powoduje, że Ford Focus może cieszyć się mianem auta doskonałego. Z kolei opcje dieslowe to przede wszystkim 1.6 TDCI o mocy 90 KM będzie świetnym wyborem auta miejskiego z niskim spalaniem. Z kolei dla miłośników mocniejszych wrażeń lepszym wyborem będzie wersja 2.0 TDCI o mocy 136 KM. Wątpliwym wyborem wydaje się tylko 1.8 TDCI, w którym istnieje spore ryzyko awarii układu wtryskowego, co może pochłonąć sporą część budżetu.

 

Ford Focus – doskonały wybór na lata

 

Świetne opinie na temat silników tak samo w drugiej i trzeciej generacji sprawiają, że klienci przestają zwracać uwagę na pewne mankamenty. Niewątpliwie mimo doskonałej opinii o silnikach nie można kupować ich w ciemno, ponieważ przebieg to zawsze ważna kwestia, którą należy brać pod uwagę. Nierzadko w modelach 1.6 TDCI oraz 2.0 TDCI, oczywiście przy dużych przebiegach bardzo często do wymiany będzie filtr cząstek stałych, a także koło dwumasowe. Z kolei w silnikach benzynowych, które są mocno wyeksploatowane, problemy pojawiać się zaczną ze spalaniem oleju, a także częstych wymian luzów zaworowych. Jednak Ford Focus w każdej wersji silnikowej, posiadający rozsądny przebieg będzie autem, które posłuży na lata. Jedynym dylematem może być wyłącznie wybór odpowiedniej pojemności silnika.

 

 

Zobacz również: Ford Focus - samochód osobowy klasy kompaktowej

 

Ford Focus - wybór silnika
Ford Focus - wybór silnika
Ford Focus - wybór silnika