Ford Kuga

Ford Kuga - na jaki silnik warto się zdecydować?

Ford Kuga to SUV, który – zwłaszcza w nowszych generacjach – wygląda bardzo ciekawie na naszych drogach. W oczy od razu rzucają się imponujące kształty, doskonałe proporcje reflektorów, a także postawny grill. Równie świetnie prezentują się boczne przetłoczenia, nowoczesne krawędzie, a także ciemniejsze nadproża. Poza tym auto jest świetnie wyposażone, które wykorzystywane może być tak samo przez singla, jak i przez rodzinę. Z pewnością miejsca nie zabraknie również na bagaże w pojemnym bagażniku.

Ostatnimi czasy nasila się trend na większe modele. SUV-y należące do segmentu C to jedne z najbardziej popularnych aut na rynku, a jednym z ważniejszych modeli jest właśnie Kuga. Model Forda spełnia większość wymogów, których oczekuje się od SUV-a – jest praktyczny, funkcjonalny, przestronny. Z pewnością każdy z podróżnych poczuje się w nim komfortowo. Być może bagażnik o pojemności nieco ponad 400 litrów nie jest największym w segmencie, ale z pewnością pomieści bagaże nawet na rodzinne wyjazdy.

Jak zatem przy tych wszystkich plusach prezentują się silniki w Kudze? Warto przecież wiedzieć decydując się na model taki jak Ford Kuga jaki silnik wybrać.

 

Ford Kuga – dane techniczne silników

Silniki forda to znana i bardzo ceniona marka przez klientów. Niemniej wersje benzynowe w modelu, jakim jest Kuga nie należą do często stosowanych opcji. Ford Kuga w modelu benzynowym zastosował silnik, który zasilany jest pięciocylindrową jednostką 2.5 litra. Daje to przełożenie na moc o wartości 200 KM, co zapewnia nie tylko doskonałe osiągi w przyśpieszeniu, ale także prędkości maksymalnej mocno przekraczającej 200 km/h. Należy jednak zaznaczyć, że model benzynowy nie jest przeznaczony dla kierowców, którzy wyjątkowo mocno cenią sobie oszczędność w spalaniu.

Z kolei silniki diesla stanowią w Fordzie Kuga powszechnie stosowane rozwiązanie. Bardzo popularnym wyborem jest jednostka 2.0 TDCI posiadająca 136/140 oraz 163 KM. Wszystkie z silników dieslowych zostały wyposażone w filtr DPF. Mocny napęd na cztery koła dostępny był tylko w mocniejszych wersjach między innymi 2.5 litra. Należy zaznaczyć, że Ford Kuga to auto, które dostosuje się do każdego rodzaju nawierzchni. Świetne nadwozie pozwala na pewną jazdę i spokojne pokonywanie zakrętów. Z kolei nawet słabsze wersje silników dieslowych - tak jak 140-konne - pozwalają na solidne przyśpieszenie, a tym samym elastyczność i dostosowanie jazdy do warunków miejskich, jak i dalszych tras.

W najnowszych wersjach mamy do czynienia wyłącznie z silnikami hybrydowymi. Do wyboru mamy 3 jednostki z silnikami benzynowymi i jedną z Dieslem:

·       2.5L PLUG-IN HYBRID (z silnikiem benzynowym) o mocy 225 KM

·       2.5L FWD FULL HYBRID FWD (z silnikiem benzynowym) o mocy 190 KM

·       2.5L FULL HYBRID AWD (z silnikiem benzynowym) o mocy 190 KM i napędem 4x4

·       2.0L ECOBLUE MILD HYBRID (z silnikiem wysokoprężnym) o mocy 150 KM

·        

Zobacz także: Porównanie trzech samochodów typu Cossover - Nowy Nissan Qashqai, Nowy Hyundai Tuscon, Nowy Ford Kuga - wymiary, spalanie, ceny

 

Ford Kuga – usterki modelu

Ford Kuga w wersji z silnikiem wysokoprężnym może ulec typowej awarii dlatego rodzaju jednostek, czyli zapchaniu się filtra cząstek stałych. W przypadku większych przebiegów w używanych egzemplarzach mogą pojawić się problemy ze sprzęgłem – wszystko zależy od wcześniejszego użytkowania i serwisowania. Należy uważać również na wersje benzynowe, które często posiadają niedbale zamontowaną instalację gazową, co może stanowić kosztowne problemy. Niemniej model Kuga w wersji benzynowej oraz dieslowej to auta godne polecenia, charakteryzujące się wysoką wytrzymałością, solidną mechaniką i nietuzinkową estetyką wykonania.