Honda Civic - jaki wybrać silnik?
Honda Civic pojawiła się na rynku już ponad 40 lat temu, ale cały czas ma swoich zarówno stałych jak i nowych fanów.
Pierwsza generacja zadebiutowała w 1979 roku. Co kilka lat wypuszczana były kolejne generacje, jednak na ten moment najlepiej sprzedającą się jest Civic VIII zaprezentowana w 2000 roku, czyli słynne „UFO”. Swoją drugą nazwę zawdzięcza linii nadwozia, która wygląda do tej pory futurystycznie. Jednak najważniejsza w tej generacji jest niezawodność – w wielu rankingach, również tych przeprowadzanych wśród mechaników, VIII generacja zajmuje pierwsze miejsca pod względem wyjątkowo niskiej awaryjności.
Chociaż ogólnie Civic nie jest tanim samochodem, to wielu kierowców nie odstraszają nawet wysokie ceny na tle innych modeli Hondy. Nie ma się co dziwić, cała gama japońskiego producenta słynie z trwałości wszystkich układów. Dla wielu jednak najważniejszy jest silnik. Warto zatem wiedzieć decydując się na model taki jak Honda Civic jaki silnik wybrać, aby spełniał nasze wymagania.
Jaki silnik wybrać podczas zakupu Hondy Civic?
Jeśli szukamy Hondy Civic to konieczne jest liczenie się z wydatkiem rzędu ponad 20 000 zł za około 10-letni egzemplarz. Jest to, z niemała kwota, jednak w zamian zyskujemy auto z początku produkcji, z ponadprzeciętnie trwałym silnikiem. Jeśli jesteśmy w stanie zapłacić znacznie więcej, czyli do około 30 000 zł., to zyskujemy również solidną technikę i wysoce trwały samochód z niedużym przebiegiem. Warto do tego dodać niewielkie usterki, ponieważ kierowcy posiadający Hondy Civic na ogół zadowoleni są z jego eksploatacji i wskazują, że koszty związane z naprawami nie są wysokie.
W praktyce jedyne usterki wiążą się np. z haczącymi klamkami oraz innymi drobiazgami, których eliminowanie nie jest drogie. Z kolei jeśli chodzi o napęd, to warto wskazać, że na początku, kiedy tego Civic wszedł na rynek, do wyboru były trzy silniki benzynowe: 1.3/83 KM, 1.8 i 2.2 i-CTDi. Dziś możemy potwierdzić, że to właśnie jednostki na benzynę oceniane są przez kierowców jako wysoce trwałe. Jednak specjaliści nie polecają wyboru podstawowego motoru 1.3 i-DSi, który oznaczony jest na potrzeby handlu jako "1.4", ponieważ jest dość słaby.
Jeśli zdecydujemy się na wersję z silnikiem benzynowym, to warto rozważyć zakup wersji po modernizacji. Posiada ona 16-zaworową głowicę, jedną świecę na cylinder, a także system zmiennych faz rozrządu. Dzięki temu Civic jest szybki, a jednocześnie nie wymaga częstego tankowania, co również ma istotne znaczenie dla kierowców.
Wśród polecanych wersji warto wskazać zwłaszcza na 1.8 i-VTEC, bardzo trwały, który może pokonać nawet milion kilometrów bez usterek. Kierowcy doceniają też wersje specjalne - takie jak Type-R. Jest to nowoczesny hot-hatch, który jest idealny dla osób, które cenią sobie sportowy styl samochodów do codziennego przemieszczania się, a jednocześnie szukają wysokoobrotowego silnika bez środków wspomagających. Niebawem na rynku ma pojawić się nowa Honda Civic Full Hybrid.
Honda Civic i diesel
Dla kierowców, którzy cenią sobie silnik diesla polecanym wyborem jest 2.2 i-CTDi/140 KM, który jest oszczędny i dynamiczny, a także zapewnia cichą jazdę. Co do silnika nie ma większych zastrzeżeń. Zaletą tej wersji jest również elektryka, oparta na magistrali CAN, które w praktyce jest bardzo stabilna. Czasami zdarzają się awarie centralnego zamka, ale poza tym nie występują większe usterki. Mimo tego z czystym sumieniem najczęściej polecane są modele Hondy z silnikami benzynowymi – ich trwałość, moc jaką oferują i niska awaryjność są na najwyższym poziomie.
Zobacz także: Wersje wyposażenia oraz ceny Honda Civic