Honda CR-V - który silnik najlepszy?
Honda CR-V to przestronny SUV, który w ostatnim czasie cieszy się rosnąca popularnością. Choć pierwsza generacja dopiero przecierała szlaki na rynku motoryzacyjnym, to kolejne bardzo szybko wspięły się na szczyty popularności. CR-V dostępna od 1996 roku produkowana jest do dzisiaj.
Generalnie ten model japońskiego producenta uznawany jest już od pierwszej wersji za wyjątkowo trwały i mało awaryjny. Konstrukcja CR-V bazuje na innych modelach Hondy takich jak Civic czy Accord. Już chociażby po tym można stwierdzić, że CR-V jest zdecydowanie godna polecenia. Jeśli podoba nam się ten model to należy liczyć się z wydatkiem od około 30 000 zł., jednak w zamian zyskujemy nowoczesne auto z przestronnym wnętrzem i dobrą jednostką napędową. Mimo wszystko warto wiedzieć decydując się na model taki jak Honda CRV jaki silnik wybrać.
Honda CR-V – jaki silnik wybrać?
Kierowcy zgodnie podkreślają, że wybierając Hondę CR-V warto postawić na silnik benzynowy. Dlaczego? Przemawia za tym przede wszystkim niska awaryjność i wyjątkowa trwałość. W praktyce okazuje się, bowiem, że czterocylindrowe benzynowe silniki 2.0 150 Km i 2.4 183 KM w codziennym zastosowaniu wymagają jedynie wymiany oleju i rozrządu. I chociaż nie można ich uznać za oszczędne w codziennej eksploatacji, jednak są silne i rzadko bywają awaryjne. To zaś ma istotne znaczenie dla kierowców.
W praktyce bardzo rzadko zgłaszane są np. awarie sprzęgła. Powoduje to, że samochód tego typu uważany jest za niemal bezawaryjny, a, jeśli już chcemy wskazać na jakieś usterki, to może to być np. spore zużycie oleju lub też zgrzytanie biegów, za co odpowiada mała tulejka. Jednak są to wyjątkowo rzadkie problemy, a ogólnie stan techniczny nawet pierwszych generacji nie pozostawia wiele do życzenia.
Honda CR-V – zalety
Użytkownicy Hondy CR-V potwierdzają, że auto bardzo dobrze sprawdza się w codziennym użytkowaniu, jednak nie jest to model dla osób poszukujących niezwykłych wrażeń. W zamian zyskujemy samochód, który praktycznie nie stwarza problemów wynikających np. z poruszania się na uszkodzonych jezdniach - również tymi z dziurami i wysokimi krawężnikami. Warto, jednak mieć na uwadze, że tak naprawdę nie mamy do czynienia z typowym SUV-em, ale rodzajem wzmocnionego samochodu miejskiego zbudowanego na bazie Civica.
Honda CR-V trzeciej generacji to model cieszący się dużą popularnością. Wybierając wersję z lat 2007-2008 zyskujemy auto, które osiągnęło znaczący sukces na całym świecie i przez pewien czas było uważane za najbardziej popularnego przedstawiciela Hondy. Przemawia za tym nie tylko silnik, ale też ogólny design auta - w tym podwyższone nadwozie, które dobrze chroni przed korozją i znacząco przewyższa zalety np. Nissana. Za niewątpliwe atuty uznaje się też dodatkowe elementy wyposażenia, takie jak np. ksenonowe oświetlenie i przyciemnione szyby boczne oraz 18-calowe felgi aluminiowe, co sprawia, że CR-V prezentuje się efektownie, a w połączeniu z dobrym silnikiem, daje możliwość bezpiecznej jazdy w przestrzeni miejskiej oraz poza nią.